Reportaże

Jakość i pewny zysk, czyli produkty Euroser Dairy Group w sklepie

Czwartek, 14 grudnia 2017 HURT & DETAL Nr 12/142. Grudzień 2017
Nabiał jest jedną z podstawowych kategorii w sklepie spożywczym, dlatego też półka powinna być właściwie skomponowana i zawsze pełna. A pierwsze skrzypce w segmencie gra oczywiście ser, który staje się czymś więcej niż tylko składnikiem kanapki i coraz częściej pojawia się jako element wykwintnych potraw, sałatek, sosów, czy też jako samodzielne danie w postaci deski serów. Dlatego klienci chętnie wybierają produkty premium, wysokiej jakości i pozwalające na urozmaicenie codziennego menu. A wszystko to daje bogata oferta firmy Euroser Dairy Group.
Inny niż wszystkie...

Euroser Dairy Group stawia na bogaty asortyment i nietuzinkowe podejście do formy podania, dlatego też proponuje sklepom koncept Fresh Pack, czyli możliwość dostarczenia do placówki zapakowanych w specjalnie oddychającą folię kawałków sera, które klient może od razu wziąć z półki. Takie rozwiązanie nie tylko eliminuje straty w ladzie, ale też nie wymaga dodatkowego sprzętu.

 „Produkty Euroser Dairy Group wyróżniają się na półce, przez co ich rotacja jest rewelacyjna. Dzieje się tak m.in. za sprawą prezentacji w opakowaniach Fresh Pack. Dostawca dostarcza nam produkty już zapakowane, z dłuższą, niż w przypadku tradycyjnie krojonych serów, datą przydatności do spożycia. W tym momencie mamy tak zabieganych klientów, że nie mają czasu stać w kolejce i chętnie wybierają z półki tak zapakowany ser” – podkreśla Alicja Smouch, Manager działu Wędliny i Sery sklepu Carrefour przy al. Jerozolimskich w Warszawie.

Bogata oferta

Euroser Dairy Group, oprócz tradycyjnych wariantów serów, ma w swojej ofercie wyjątkowe produkty, jak np. Gouda Tricolore w trzech barwach, Mimolette czy ser Kozi z białą pleśnią. Producent dba też, by dostarczyć sklepom dodatkowe materiały w postaci tablic informacyjnych i zawieszek, które przyciągają wzrok klientów. Z przodu znajduje się etykieta nawigacyjna, z której klient może odczytać rodzaj i nazwę sera, rodzaj mleka, kraj pochodzenia oraz intensywność smaku.

„Euroser Dairy Group zapewnia nie tylko ciekawą gamę smakową, ale produkty, które pięknie prezentują się kolorystycznie. Każdy rodzaj sera ma inne oznaczenie, do którego przypisany jest odpowiedni kolor i kupujący jest w stanie łatwo znaleźć to, czego potrzebuje. Biały – sery kozie, niebieski – pleśniowe, żółty – tradycyjne, itp. Co więcej, taki sposób prezentacji serów zachęca klientów do poznawania nowych smaków. Widzimy po sprzedaży, że jeśli wprowadzamy mniej znany ser i mamy różne marki, to zdecydowanie chętniej wybierany jest ten z firmy Euroser Dairy Group” – podsumowuje Managerka sklepu.

Ekspozycja i współpraca

Pani Alicja podkreśla, że prawidłowa ekspozycja jest w stanie znacznie zwiększyć obroty w sprzedaży kategorii. Równo ułożone produkty to obowiązkowy punkt prezentacji produktów premium, jakimi są sery Euroser Dairy Group. „Ilość także wpływa na obrót. Jeśli klient widzi półkę pełną produktów to z pewnością zatrzyma się przy ladzie” – podsumowuje Alicja Smouch.

Niezwykle istotna przy planowaniu ekspozycji jest pomoc od strony producenta. „Mamy bardzo duże wsparcie od przedstawiciela firmy Euroser Dairy Group. Dwa razy w tygodniu pomaga on nam układać sery i wskazuje jak powinny być zaprezentowane. To, że sery pogrupowane są w skrzyneczkach kategoriami – zdecydowanie nie tylko porządkuje produkty, ale wpływa na pozytywny odbiór przez klienta. Euroser Dairy Group jest jedyną firmą, która tak mocno jest zaangażowana w sprzedaż i stara się nam ułatwić pracę. A pozytywne efekty takich działań widać po większej rotacji produktów pod logo producenta” – zaznacza Managerka kategorii.

„Sprzedaż produktów Euroser Dairy Group zdecydowanie przynosi zyski. Za pół roku minie 20 lat od kiedy zaczęłam prace w handlu. Od momentu, gdy wprowadziliśmy sery tej firmy do sklepu są zawsze w czołówce sprzedaży” – podkreśla pani Alicja.

Joanna Kowalska


tagi: Euroser Dairy Group ,