Nieskategoryzowane

Kryzys a ekożywność

Wtorek, 05 maja 2009
Producenci ekożywności odnotowywują rekordowy wzrost sprzedaży. Analitycy przewidują 20 procentowy dalszy wzrost sprzedaży. Co więc powoduje, że producenci żywności nadal omijają ten segment?

Światowy kryzys ma wpływ na wszystkie gałęzie gospodarki. Tak jest również z żywnością. Mimo dobrych prognoz, dotyczących sprzedaży ekożywnosci, producenci unikają tego segmentu, gdyż boją się ryzyka związanego z w miarę nowym jeszcze w Polsce rynkiem żywności ekologicznej. Produkty ekologiczne nie są tak pewne, jak te już do tej pory  sprawdzone.

 

Echo kryzysu powoduje zachowawczość producentów, stąd mimo zauważalnego potencjału, jaki niesie za sobą rynek żywności eko,  przewidują, że  wprowadzą je do swojego asortymentu dopiero na przełomie 2010 i 2011 roku.

 

(MN)

05.05.2009

 

tagi: ekożywność , kryzys , producenci ,