Nieskategoryzowane

Lekkerland zwiększa obroty

Środa, 29 kwietnia 2009
Lekkerland AG & Co. KG, w 2008 roku zwiększył obroty o 3,5 proc. do poziomu 11,6 mln Euro. Nie był to najłatwiejszy rok dla firmy Lekkerland, ponieważ miał do pokonania trudne warunki ramowe: z powodu wysokich cen paliw w pierwszych dwóch kwartałach firma odczuła znaczący spadek zakupów na stacjach paliw. To oraz kilka innych szczególnych czynników doprowadziło do spadku wyniku EBITDA o 9,9 proc. do kwoty 136 mln Euro oraz wyniku EBIT o 19,6 proc. do poziomu 82 mln Euro.

Na wynik miały także wpływ koszty związane z uruchomieniem nowego Food Services Division - „Food Intelligence“, który w ubiegłym roku rozszerzył działalność przedsiębiorstwa w związku z realizacją strategii wzrostu, jak również korekty wartości w Polsce i Rumunii.


W 2008 roku 58% ogółu obrotów grupy w kwocie 6,7 mld Euro zrealizowano w spółce w Niemczech. Tym samym obroty są o 0,9% wyższe od wyniku uzyskanego w ubiegłym.
W segmencie Pozostałe Kraje Europy Zachodniej (Holandia, Belgia, Hiszpania, Austria, Szwajcaria) firma Lekkerland AG & Co. KG osiągnęła wzrost obrotów w wysokości 5,2 proc., czyli do poziomu 3,8 mld Euro.
Europa Wschodnia (Czechy, Węgry, Rumunia, Polska) dzięki wzrostowi obrotów o 15,2 proc. po raz pierwszy przekroczyła granicę miliarda Euro. Wszystkie prowadzące działalność operacyjną przedsiębiorstwa tego segmentu zwiększyły swoje obroty.

Lekkerland Polska S.A. osiągnęła w 2008 roku sprzedaż w wysokości 767 milionów Euro, co oznacza wzrost o 14,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Do wzrostu szczególnie przyczyniła się wyższa sprzedaż produktów tytoniowych. W roku 2008 firma poddała rebrandingowi wszystkie przedpłacone produkty elektroniczne typu „prepaid”. Są one teraz dostępne pod wspólną nazwą „e-va”. Osiem magazynów i sześć TSP zaopatruje w produkty 14 700 punktów dostaw. Lekkerland Polska zatrudnia obecnie 720 pracowników.

(maj)

 

29.04.2009

tagi: Lekkerland ,