Nieskategoryzowane

Stabilizacja sprzedaży

Piątek, 17 kwietnia 2009
Jak wynika z najnowszego raportu CMR w marcu 2009 r., w porównaniu z lutym br., całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych pozostał na tym samym poziomie (103% w stosunku do marca 2008), dynamika wzrostu sprzedaży, choć nadal pozytywna, lekko spadła ze 113% w lutym do 109% w marcu.

Cztery spośród sześciu wyszczególnionych w badaniu kategorii zanotowały nieznaczne wzrosty wartościowe sprzedaży w porównaniu z wynikami w lutym br.: piwo - 1,24%, napoje bezalkoholowe - 0,47%, słodycze - 0,23%, kawa i herbata - 0.06%. Sprzedaż papierosów oraz wódki i alkoholi mocnych spadła odpowiednio o: 0,09% i 0,63%.

 

W stosunku zaś do poprzedniego roku - w marcu br. sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 3% wyższa niż w analogicznym okresie w roku 2008, liczba transakcji wzrosła o 5%, a wartość sprzedaży o 8,6%.

 

Przyrost wartości sprzedaży jest w dużej mierze efektem podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów: papierosów, wódki, piwa.

 

Kategoriami produktowymi, dla których zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży są między innymi papierosy, kawa cappuccino, tłuszcze, majonezy (spadek dla tej ostatniej kategorii można wytłumaczyć Wielkanocą, która w 2008 roku wypadała w marcu).

 

Pośród kategorii, dla których zaraportowano wzrosty można wymienić wódkę (pomimo podwyżki cen), kawę rozpuszczalną, jogurty oraz słone i słodkie przekąski.

 

Przedstawione dane oparte są o badanie prowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku na reprezentatywnej próbie kilkuset sklepów handlu tradycyjnego, które zostały wyposażone w kasy fiskalne i terminale transmitujące on-line wszystkie transakcje na serwery CMR.

 

(MAJ)

 

tagi: paczkowane , produkty , sklepy ,