„Żabka Polska SA jest prekursorem na rynku convenience w Polsce. Kiedy 10 lat temu otwieraliśmy pierwsze sklepy - wyprzedziliśmy konkurencję. Ciągłe doskonalenie i rozwój sieci pozwala nam osiągać kolejne sukcesy i utrzymywać uzyskaną przewagę" - mówi Arkadiusz Mościński, Członek Zarządu Żabka Polska SA.
Żabki usytuowane są w całej Polsce w dużych i średniej wielkości miastach, a także - od niedawna - w miejscowościach liczących mniej niż 10 tysięcy mieszkańców. Najwięcej lokali otwartych jest w Łodzi i Poznaniu - po 94 Żabki, w Warszawie jest 70 sklepów sieci. Placówka numer 2012 w Siedlcach jest trzecim sklepem Żabka na terenie miasta.
„Nowoczesna koncepcja sprzedaży detalicznej spotkała się z uznaniem klientów. Konsekwentnie rozwijamy sieć, która zmieniła oblicze polskiego handlu" - dodaje Arkadiusz Mościński.
U podstaw budowania sieci Żabka leży przede wszystkim zapewnienie klientom komfortu w dokonywaniu zakupów. Wyrażają je strategiczne zasady sieci: blisko, szybko, wygodnie. W 2008 roku otwartych zostało 175 nowych sklepów. W 2009 roku planowane jest powiększenie sieci o kolejne 200 placówek.
W 2007 roku właścicielem Żabka Polska SA została środkowo-europejska grupa inwestycyjna Penta Investments, co zaowocowało wykorzystywaniem doświadczenia firmy na rynku czeskim. W Pradze działa już ponad 40 punktów sieci. W tym roku pojawią się pierwsze sklepy poza Pragą. Do końca roku liczba Żabek w Czechach osiągnie 100.
(TM)
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
W tym roku konsumenci, którzy chcą zrobić zakupy z okazji...
Inwestycja zasili produkcję kultowych marek, takich jak...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...