Nieskategoryzowane

Nowa reklama telewizyjna marki FORTUNA

Piątek, 03 kwietnia 2009
Od kilku dni stacje telewizyjne emitują nowy spot reklamowy FORTUNY (Agros Nova). To już trzeci etap tegorocznej kampanii tej popularnej marki soków 100%, która wystartowała w połowie stycznia.

Reklama jest kontynuację ubiegłorocznej komunikacji marki, wspierającej jej relaunch i wprowadzającej na rynek nową ofertę produktową, składającą się w całości ze 100% soków bez dodatku cukru. O ile akcja poprzednich spotów FORTUNY rozgrywała się w domu i parku, teraz przenosimy się do sklepu, bowiem ostateczne decyzje zakupowe konsument podejmuje przy półce. Warto więc mu uświadomić, na co powinien zwrócić szczególną uwagę.

 

Spot z jednej strony sugestywnie komunikuje obecność dosypywanego cukru  w nektarach i napojach, z drugiej podkreśla atuty FORTUNY, która jest 100% sokiem bez dosypywania cukru. W spocie powracają „groźne" kostki, które kryją się za „przeciętnym" napojem lub nektarem. Na szczęście mama uświadomiona już przez FORTUNĘ w poprzednich kampaniach, dokonuje zdrowego wyboru - dla siebie i rodziny.

 

Spot wyraźnie pokazuje, że za FORTUNĄ stoją wyłącznie naturalne owoce, które nie łączą się z białym cukrem. Po czerwonym winogronie i antonówce, tym razem gwiazdą Fortuny stała się brzoskwinia.

 

Spot, zrealizowany przez agencję Red8 Communications będzie emitowany w najbliższych tygodniach we wszystkich najważniejszych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVN, Polsat, TV 4, TVN 7, TVP 3, kanały tematyczne AtMedia.

 

W ubiegłym roku Fortuna była trzecią marką na rynku soków zarówno pod względem udziałów (16% w grudniu), jak też inwestycji reklamowych. Mimo że wydatki mediowe Fortuny od momentu startu relaunchu Fortuny na początku wrześniu do końca 2008 r. były dwukrotnie niższe niż liderów reklamowych (Tymbark, Cappy), jej udziały rynkowe w kategorii soków wzrosły niemal trzykrotnie, o ponad 10 pkt. proc*. To najwyższa dynamika w tym okresie na rynku soków, która bezpośrednio przekłada się na umocnienie pozycji rynkowej Agros Nova.

 

Inwestycje reklamowe Fortuny, która postawiła wyłącznie na 100% soki, w znaczącym stopniu przyczyniły się do wzrostu rynku soków w 2008 r. Cała kategoria urosła aż o 13%*, a soki w kartonach 1 l o 12%* (gdy tymczasem rok i dwa lata wcześniej mieliśmy do czynienia ze spadkami -3%* i  -2%*).

 

Obserwując trendy prozdrowotne na globalnym rynku spożywczym, a także zachowania polskich konsumentów, którzy coraz większą uwagę przywiązują do zbilansowanej diety i poszukują produktów, pozytywnie oddziaływających na ich organizm, FORTUNA w ubiegłym roku wybrała zdrowie płynące prosto z owoców i warzyw, a więc na najwyższej jakości 100% soki. Agros Nova, właściciel marki, dokonał zasadniczej zmiany wizerunku i oferty Fortuny, która oferuje teraz konsumentom wyłącznie 100% soki bez dodatku cukru - jako jedyna spośród wiodących marek na rynku. Tym zdecydowanie wyróżnia się spośród swoich konkurentów. Teraz konsument sięgając po produkt Fortuny nie musi się zastanawiać - zawsze ma pewność, że kupuje 100% sok

tagi: FORTUNA ,