Jak wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia, jednym z działań zwiększających ten efekt są programy lojalnościowe, dzięki którym ponad 1/3 osób nabywa inne rodzaje produktów czy usług w danej firmie czy sklepie1. Na co jeszcze warto zwrócić szczególną uwagę?
Osoby powracające do sklepu i polecające produkt lub usługę są najlepszym dowodem na rozwój biznesu, dlatego wdrożenie strategii opierającej się na ciągłej i systematycznej komunikacji z klientem jest niezwykle ważne. Jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w dzisiejszych czasach?
1. Spersonalizowany e-mailing
Komunikacja to klucz do sprzedaży. Według badań aż 91% polskich przedsiębiorstw najchętniej wykorzystuje pocztę elektroniczną do kontaktu z klientami2. Mailingi nie tylko podtrzymują zainteresowanie ofertą sklepu, ale są także narzędziem analizy danych i zachowań konsumenckich, co pozwala szybko reagować na zmiany oraz optymalizować wysyłane komunikaty. Kluczowym aspektem w kwestii budowania bliskich relacji z klientami jest personalizacja maili, dzięki której wysyłane oferty są dopasowane do oczekiwań kupujących, a szansa na zakup w sklepie automatycznie wzrasta. Dobrym rozwiązaniem jest także łączenie mailingu z wysyłką SMS-ów, gdyż dzięki wielokanałowym komunikatom działania firmy stają bardziej skuteczne. Należy jednak pamiętać o tym, aby nie powielać tych samych treści w różnych kanałach i dopasować ich charakter do specyfiki danego narzędzia.
2. Efektywne programy lojalnościowe
35% klientów kupuje więcej dzięki programom lojalnościowym. Inwestycja w odpowiedni i zaawansowany system lojalizacji klientów to obecnie najpopularniejsza metoda budowania relacji z kupującymi. Takie programy umożliwiają nie tylko efektywny sposób nagradzania klientów, ale także dostęp do wartościowych danych i dokładną analizę transakcji w sklepie czy kawiarni. Jak pokazują badania, wpływ programów lojalnościowych na zachowania ich uczestników wzrasta z roku na rok, dzięki czemu już 2/3 osób ponawia lub zwiększa swoje zakupy3. Opracowanie skutecznego programu wymaga zaangażowania, ale jego długofalowe działanie sprawia, że klienci częściej będą wracać, a zyski – wzrastać.
Obecnie z programów lojalnościowych korzysta ponad 40% Polaków4, ale wciąż istnieje duży potencjał do ich szerszego zastosowania. Przy wprowadzaniu tego typu rozwiązań do swojego biznesu warto kierować się zarówno optymalizacją finansów firmy, jak i komfortem klientów, na przykład poprzez rezygnację z kosztownych i problematycznych stempli, kuponów czy plastikowych kart. W ZenCard nagradzanie klientów odbywa się automatycznie w trakcie płatności na terminalu płatniczym, co jest procesem szybszym, znacznie prostszym, ale też tańszym – mówi Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard.
3. Osobiste doradztwo nie z automatu
W dzisiejszych czasach sprzedawca nie może być jedynie osobą, która będzie obsługiwać kasę czy terminal płatniczy. Wymagania klientów rosną, a fachowe doradztwo staje się podstawą do rosnącego zaufania klientów. Jednak wyuczone, automatycznie wypowiadane i utarte frazesy mogą się nie sprawdzić wobec coraz bardziej świadomych klientów. Istotne będzie więc zachowanie wyczucia poprzez aktywne słuchanie i zainteresowanie potrzebami kupującego, co następnie pozwoli zbudować zaufanie do firmy. Bezpośrednia rozmowa z osobistym doradcą, który rozumie oczekiwania i potrzeby kupującego jest nieocenioną wartością i nadaje marce czynnika ludzkiego. Odpowiednie szkolenia, a także motywacja pracowników do prawidłowego nastawienia do klienta są więc niezbędne.
ZenCard
ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a w do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
tagi: marketing , sprzedaż , klient ,
Wśród poprawek pojawiła się jednak istotna zmiana związana...
Prace budowlane rozpoczną się w maju 2025 roku i potrwają 24...
W tym roku Polacy przeważnie chcą skorzystać z obniżek cen...
Według badania UCE RESEARCH i ARI10, 38,1% dorosłych Polaków...
Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro...
Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...