Rodzina legendarnej Żubrówki rośnie w siłę. Żubrówka Biała, lider polskiego rynku wódki*, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, rozwijając trend wódek z nutami smakowymi. W portfolio marki już w marcu pojawią się dwa nowe warianty z orzeźwiającymi akcentami – Żubrówka Biała z nutą mięty oraz Żubrówka Biała z nutą jałowca.
Nowe Żubrówki Białe to absolutna nowość w ofercie tej legendarnej marki. To dwie nowe, czyste wódki, charakteryzujące się delikatnymi, odświeżającymi nutami naturalnych składników. Aromaty mięty i jałowca znakomicie neutralizują najostrzejsze nuty alkoholowe jednocześnie podkreślając łagodny charakter najpopularniejszej czystej wódki w Polsce. Mięta postrzegana jest od zawsze jako smak dobrze komponujący się z wódką – nadający jej lżejszego smaku, delikatności i świeżości. Idealnie pasować będzie w sezonie wiosenno-letnim, jako alternatywa dla lżejszych alkoholi. Jałowiec z kolei nie tylko nadaje czystej wódce odświeżającego i unikalnego aromatu, ale również znakomicie podkreśla smak wódki i podawanych z nią potraw.
Jako lider polskiego rynku wódki zwróciliśmy uwagę na potencjał dla nowego rodzaju wódek – czystych z nutą smakową. To właśnie w odpowiedzi na ten trend powstały Żubrówka Biała z nutą mięty i Żubrówka Biała z nutą jałowca – mówi Joanna Nowakowska, Marketing Manager Żubrówki. Przeprowadziliśmy szereg badań konsumenckich. W efekcie doszliśmy do wniosku, że nowe warianty Żubrówki powinny zachować bardziej wytrawny smak, łącząc to co najlepsze w kategoriach wódek czystych i smakowych. Smak powinien być wyczuwalny, ale nie dominujący, tłumiąc tylko najostrzejsze nuty alkoholowe. Płyn zdecydowanie powinien być przezroczysty, podkreślający, że nadal mamy do czynienia z czystą wódką. Mamy nadzieję, że powstałe w ten sposób nowe warianty Żubrówki Białej trafią w gusta polskich konsumentów.
Wprowadzenie orzeźwiających wariantów Żubrówki Białej wspierane będzie specjalnymi zestawami prezentowymi oraz ekspozycjami i materiałami POS w sklepach. Kampania dodatkowo opierać się będzie na działaniach PR oraz komunikacji w mediach społecznościowych i prasie handlowej.
Nowe Żubrówki Białe z nutą mięty i jałowca będą dostępne w sprzedaży od drugiej połowy marca w pojemnościach 100, 200 i 500ml. Rekomendowane ceny w kanale handlu tradycyjnego to: 100ml 5,99zł, 200ml 10,39zł i 500ml 21,69zł.
*CEDC za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże, Średnie i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze), udział wolumenowy w latach 2013, 2014, 2015, Kategoria wódki.