Polska Grupa Supermarketów otworzyła w pierwszym tygodniu grudnia 11 nowych placówek sieci. Jak informują przedstawiciele grupy przed świętami Bożego Narodzenia planowane jest otwarcie kolejnych 4 sklepów.
Nowe placówki PGS zlokalizowane są w centralnej i południowej Polsce. Dwie z nich są sklepami przejętymi po MarcPolu, natomiast trzy należały wcześniej do sieci handlowej Lewiatan.
- Otwarcie nowych placówek jest efektem działań strategicznych przewidzianych na lata 2016-2017, opartych na systematycznym rozwijaniu sieci o sklepy nie przekraczające 400 m2, pozwalające na szybkie i komfortowe zakupy w dogodnych lokalizacjach – podkreśla Michał Sadecki, prezes PGS.
Jak wynika z analizy PGS, głównymi filarami zachęcającym drobnych przedsiębiorców do dołączenia do grupy są korzystne warunki cenowe, możliwe dzięki sile negocjacyjnej opartej na blisko 600 punktach sprzedaży oraz dostęp do polskich produktów spożywczych, pochodzących bezpośrednio od lokalnych dostawców. Nie bez znaczenia są również działania spółki wspierające lokalną przedsiębiorczość.
Przedstawiciele PGS informują, że przed świętami Bożego Narodzenia planowane jest otwarcie kolejnych czterech lokalizacji sieci. Proces dynamicznej rozbudowy sieci skupiającej m.in. marki TopMarket, Minuta8 i Delica, ma doprowadzić w 2017 do 700 punktów sprzedaży, m.in. w wyniku współpracy z częścią spółdzielni Społem oraz zaproszeniu do współpracy kolejnych przedsiębiorców. Według raportu Rolanda Bergera, należąca do PGS marka TopMarket jest obecnie trzecią najdynamiczniej rozwijającą się siecią w Polsce z średniorocznym wzrostem oscylującym w granicach 30%.
Centrum logistyczne obsłuży poszerzoną sieć PGS
Rozbudowa sieci sprzedaży PGS będzie skutkowała nawiązaniem współpracy z kilkoma spedytorami. Obecnie PGS prowadzi rozmowy z kilkoma firmami w tym zakresie. W odpowiedzi na wzrost sprzedaży PGS zdecydowała się na przeniesienie swojego centrum logistycznego, co skutkowało na podwojenie powierzchni magazynowej do 12 tys. miejsc paletowych. W konsekwencji Polska Grupa Supermarketów liczy na 2-krotne zwiększenie przepływów towarowych całej sieci w perspektywie najbliższych 12 miesięcy oraz rozszerzenie oferty produktowej, ze szczególnym uwzględnieniem produktów świeżych.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.