Teraz przyszedł czas na kolejny krok i rozszerzenie linii o kolejną edycję słodyczy. – „W tym roku zdecydowaliśmy się na Smak Tradycji – tradycyjnie produkowanej czekolady mlecznej i gorzkiej, połączonej z pięknymi opakowaniami, na których znajduje się Gdańsk ze starych pocztówek. Cieszymy się, że wraz z partnerami udało nam się stworzyć gdańską linię słodyczy, która promuje nasze miasto w kraju i za granicą ”– mówi Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Jak tu nie kochać Gdańska skoro jego tradycje mają smak czekolady? – podkreśla Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk. Cieszymy się, że nasza rodzima, gdańska fabryka czekolady może być częścią niezwykle bogatej historii miasta i przede wszystkim nadal ją współtworzyć. Mam nadzieję, że czekolady „Smak Tradycji” staną się słodkim ambasadorem Gdańska zarówno w Polsce jak i w różnych zakątkach świata.
”Smak Tradycji” to dwie 100-gramowe czekolady – gorzka i mleczna, wyprodukowane przez „Bałtyk” według ich tradycyjnej receptury. Opakowanie każdej z nich zostało specjalnie zaprojektowane w oparciu o cztery pocztówki. Każda z nich przedstawia Gdańsk, widziany oczami artystów malarzy sprzed ok. 100 lat. Aranżację graficzną przygotowała gdańska artystka malarka i graficzka Magda Beneda.
– „Dla poprzedniej edycji gdańskich słodyczy namalowałam obrazy, które ozdobiły opakowania czekolad, pralinek i karmelków. Teraz, w nowej serii znajdą się czekolady „opakowane” w starodawne pocztówki Gdańska w graficznej aranżacji, którą dla nich stworzyłam”- podsumowała efekty swojej pracy Magda Beneda.
Pierwsza edycja pt. „Słodki Gdańsk” i obecna pt. „Smak Tradycji” tworzą tzw. gdańską linię słodyczy.
Więcej szczegółów, a przede wszystkim informacje gdzie można nabyć te wyjątkowe czekolady znajdą Państwo na stronie internetowej Gdańskiej Organizacji Turystycznej
http://visitgdansk.com/