Wnętrze
Wnętrze Dodge Nitro zostało urządzone nowocześnie i sprawia miłe wrażenie. Na środkowej konsoli znajduje się6,5-calowy wyświetlacz dotykowy LCD, wokół którego zgromadzone zostały niezbędne przyciski. Wyświetlacz jest elementem opcjonalnego systemu informacyjno-rozrywkowego MyGIG, składającego się z nawigacji satelitarnej oraz 20-gigabajtowego dysku twardego. Pasażerowie siedzeń tylnych mogą słuchać muzyki, oglądać filmy, programy i nagrania video za pomocą odtwarzacza DVD z otwieranym ekranem w podsufitce. Przednie fotele są dobrze wyprofilowane, twarde i co najważniejsze bardzo wygodne. Docenią je przede wszystkim kierowcy na długich trasach. Miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająco, ale mogłaby mieć nieco dłuższe siedzisko. Testowana wersja R/T posiada w standardzie skórzaną tapicerkę i podgrzewanie foteli przednich.
Pojemność przestrzeni ładunkowej nie jest zachwycająca i wynosi tylko 389 litrów. Jak na tak duże auto to zdecydowanie za mało. Standardem w wersji SXT i R/T jest ruchoma płyta podłogowa LOAD 'N 'GO o nośności 181 kg, z sześcioma uchwytami mocującymi, którą można wysuwać do tyłu o prawie 500 mm w celu ułatwienia załadunku bagażu. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy idealnie płaską powierzchnię bagażową, która wzrasta ze wspomnianych 389 do (aż) 1994 litrów. Dla chcących przewieźć dłuższy przedmiot producent umożliwił złożenie przedniego fotela pasażera w celu uzyskania dodatkowej przestrzeni.
Wyposażenie
Silnik i własności jezdne
Testowany model Nitro wyposażony został w benzynowy 4-litrowy silnik V6 o mocy 260 KM oraz automatyczną, 5 stopniową skrzynię biegów. Dzięki takiemu zestawieniu przyspieszanie tym prawie 2-tonowym autem nie stanowi większego problemu. Odgłos pracującego silnika jest bardzo donośny i przypomina o drzemiącej w nim mocy. Jazda testowanym pojazdem dostarcza dużo przyjemności. Samochód nieźle pokonuje wszelkie nierówności i dobrze wchodzi w zakręty. Podczas jazdy po nierównym terenie lub w trudnych warunkach pogodowych np. podczas intensywnych opadów deszczu lub śniegu przyjdzie z pomocą napęd 4x4, który pozwala prowadzić pojazd pewnie i bezpiecznie.
Cena
Aby stać się szczęśliwym posiadaczem modelu Dodge Nitro 4.0 260KM R/T użytego w teście redakcyjnym należy dysponować kwotą ok. 42.858 Euro (ok. 165tys zł) + cena opcjonalnego wyposażenia (system multimedialny MyGIG, lakier, chowany w suficie ekran LCD.
Plusy
OsiągiAtrakcyjna cena w stosunku do mocy i wyposażeniaNiespotykany wygląd i stylistyka nadwoziaKomfortowe zawieszenie
Minusy
SpalanieBrak podnóżka na lewą stopę (minus szczególnie w długiej trasie)
Nitro to niewątpliwie auto przyciągające ludzkie spojrzenia. Agresywny styl nadwozia nie pozwala obok niego przejść obojętnie. Jeśli zestawimy dynamikę oraz właściwości jezdne pojazdu z wyposażeniem testowanego modelu i jego ceną, otrzymamy produkt naprawdę godny zainteresowania. Szczególnie dla ludzi, którzy oczekują od swojego samochodu dynamiki, funkcjonalności i bezpieczeństwa oraz uwielbiają wyróżniać się w tłumie.
Tomasz Masal
tagi: Dodge Nitro R/T , Nitro , Dodge , Chrysler,R/T ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...