Dziennik po raz piąty przygotował Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, w którym oceniona została także moc marki oraz zaprezentowany miniranking 60 marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki.
W tegorocznym Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek wśród 330 marek, ŁACIATE znalazło się na 56 pozycji. Wartość marki ŁACIATE w 2008 roku wyceniono na 222,2 mln zł - jest to wzrost wartości tej marki w porównaniu z rokiem 2007 o 23%.
Najważniejszym parametrem w rankingu „Rzeczpospolitej" jest moc marki - jest to relacja jej wartości do wielkości rocznej sprzedaży. W rankingu mocy marki, w kategorii produktów żywnościowych ŁACIATE znalazło się na wysokiej 8 pozycji.
W poszczególnych kategoriach rankingu marka ŁACIATE znalazła się na następujących pozycjach: lojalność klientów - 19 miejsce, siła marki - 23, postrzegana jakość - 26, najczęściej wybierana marka - 35, prestiż - 42, postrzegana wartość - 50 i świadomość marki - 57.
Właścicielem marki ŁACIATE jest MLEKPOL - niekwestionowany lider branży mleczarskiej. Posiada około 40 % udziału w rynku mleka UHT. 3 grudnia br. MLEKPOL odnotował rekord w skupie mleka - ponad 1 mld litrów surowca. Jest to około 12% skupu mleka w Polsce.
Obecnie MLEKPOL realizuje kampanię mleka i śmietanek pod nazwą DOBRE ŁACIATE i DOBRA ŁACIATA (potrwa do końca stycznia 2009). Spoty telewizyjne i reklamy prasowe podkreślają naturalność produktów i ich walory użytkowe. Warto podkreślić, że MLEKPOL jako pierwszy na rynku występuje z komunikacją śmietanek. Również jako pierwszy wprowadził w ramach kampanii niestandardową formę komunikacji z klientami w postaci serwisu z przekazem na żywo z obory - internauci mogą podglądać codzienne życie łaciatych krów dających mleko „łaciate". Serwis http://www.laciate.o2.pl/ aktywny będzie do końca 2008 i wzbogacony jest o grę społecznościową, w której użytkownik może zadbać o stworzoną przez siebie wirtualną krowę i zarabiać prawdziwe pieniądze na wirtualnym mleku.
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Bartosz Olejarski został powołany na stanowisko Dyrektora...
W maju br. ceny w sklepach spożywczych wzrosły średnio rok...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...