Nowa linia to efekt wielu eksperymentów przeprowadzonych przez zespół blenderów Johnnie Walker, kierowany przez światowej sławy master blendera marki – Jima Beveridge’a. W ich pracy nad nową linią marki Johnnie Walker, a zarazem nowym produktem kluczowym było zrozumienie i dopracowanie nieodkrytych dla whisky smaków. Efekt końcowy? Głębia i niejednoznaczny smak whisky szkockiej oraz łagodność i lekkość burbona – to właśnie Johnnie Walker Blenders’ Batch Red Rye Finish.
Poszukiwanie pozostaje w sercu Johnnie Walker od samego początku istnienia marki – mówi dr Jim Beveridge. Pierwsze blendy Johnnie Walker nie były wzorowane na żadnych tradycyjnych smakach szkockiej whisky. Były natomiast wynikiem eksperymentów ze smakiem, uzyskiwanym za pomocą używania beczek z całego kraju. To, co robimy współcześnie, robiliśmy i w XIX, i w XX wieku, miksując smaki i aromaty, dobierając beczki z różnego drewna, poszukując odpowiedniej atmosfery, sprawdzając czas dojrzewania itd. Wierzymy, że ludzie pokochają nową whisky, a co więcej, będą ją kochać za historię jej stworzenia.
Nowa whisky to blend składający się z czterech precyzyjnie wyselekcjonowanych i połączonych whisky. Znajdziecie w nim słodową whisky z Cardhu, intensywnie owocową i kremowo-waniliową nutę z Port Dundas. Pod koniec procesu dojrzewania blend leżakował 6 miesięcy w beczkach po Burbonie. Dzięki temu nowa whisky Johnnie Walker Blenders’ Batch Red Rye Finish jest tak doskonała w smaku – głęboka, gładka, łagodna szkocka whisky z wyraźnymi nutami korzennymi.
Johnnie Walker Blenders’ Batch Red Rye Finish to dopiero początek nowej serii Blenders’ Batch. Kolejne jej limitowane odsłony pojawią się wkrótce.
Marka Johnnie Walker zaprosiła niedawno do współpracy Dawida Podsiadło. Uznany muzyk wspólnie z Wojtkiem Sokołem, legendą polskiego hip hopu, wybrali się do Szkocji, by poznać historię whisky. Efekty tej podróży będzie można zobaczyć niedługo na fanpage'u Johnnie Walker
facebook.com/HouseOfWalkers.
Szeroka dostępność produktu w sklepach, pojemność 0,7 l w cenie około 65 zł oraz 0,7 l w kartoniku prezentowym w cenie około 70 zł.