Auto

Fiat Scudo

Środa, 03 grudnia 2008
Fiat Scudo otrzymał tytuł „International Van of the Year 2008" - zdobywając 108 punktów na 140 możliwych - przyznanych przez jury z 20 krajów europejskich, złożone z dziennikarzy specjalizujących się w sektorze samochodów dostawczych.

.

 

Scudo, stworzony w kooperacji przemysłowej pomiędzy FIAT i PSA, produkowany w francuskim zakładzie SEVEL Nord (Valenciennes), został zaprojektowany tak, aby sprostać współczesnym, europejskim wymogom dotyczącym transportu miejskiego towarów, jak i między miastami. Według zapewnień producenta, Scudo łączy osiągi, zwrotność i komfort samochodu osobowego ze zdolnością załadunkową, oraz z niezawodnością i efektywnością - typowymi dla samochodu dostawczego. 

 

 

Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jak zachowuje się Fiat Scudo na drodze i czy zapewnienia producenta, znajdą odzwierciedlenie w przeprowadzonym teście redakcyjnym. A oto nasze spostrzeżenia.

Podchodząc pierwszy raz do ponad 5 metrowego (długość: 5.135 cm, szerokość: 1.895 cm) Fiata Scudo „Panorama", ma się wrażenie, że poruszanie się po drodze tym pojazdem, wymaga od kierującego szczególnych umiejętności. Po przejechaniu jednak już kilkuset metrów, czujemy się jakbyśmy prowadzili wygodny samochód osobowy.

 

 

O gabarytach przypominamy sobie tylko wtedy, jak spoglądamy do tyłu - na dwa rzędy wygodnych foteli. Jazda najmocniejszą - wyposażoną w 6-stopniową skrzynię biegów jednostką (140 Multijet Power) o pojemności 2 litrów i mocy 136 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 320 Nm - dostarcza wiele emocji.  Jadąc zarówno na trasie, jak i po mieście, nie mięliśmy żadnych problemów z wyprzedzaniem innych samochodów, a pojazd bardzo dobrze trzymał się drogi.

 

 

Praca silnika jest równomierna, a poziom hałasu pozytywnie zaskakuje. Pozycja kierującego podczas jazdy jest bardzo wygodna i umożliwia długą jazdę, bez konieczności zakładania - modnych 20 lat temu „koralików". Co ważne, wysokość pojazdu - 1.980 cm - gwarantuje możliwość wjazdu na parking podziemny, każdego centrum handlowego w Polsce.

 

 

Fiatem Scudo może bardzo wygodnie podróżować 8 osób (z kierowcą), a osoby prowadzące działalność gospodarczą - dzięki składanym fotelom - mogą spokojnie przewozić nim towary, nawet te o dużych gabarytach. Testowany Scudo posiadał bardzo bogate wyposażenie (m.in. klimatyzacja, ABS, system audio, centralny zamek), co dodatkowo podkreśla słuszność wydania blisko 84 tys. zł netto. Testując Fiata Scudo pokonaliśmy ponad 600 km, w cyklu mieszanym. Średnie zużycie paliwa wyniosło 8,5 l/100 km.

 

Dane techniczne:

Kombi 8/9-miejscowy z długim rozstawem osi. Panorama 8/9-miejscowa z długim rozstawem osi.

 

 Wymiary (mm)    Kombi i Panorama 8/9-miejscowe z długim rozstawem osi Rozstaw osi 

3122

 Długość maksymalna  

5135

 Szerokość maksymalna*

1895

 Rozstaw kół przednich

1574

 Rozstaw kół tylnych

1574

Wysokość maksymalna (niezaładowany) 

1980

Nawis przedni 

975

Nawis tylny   

1038

Drzwi tylne  Szerokość   

 1237

Wysokość  

 1272

Drzwi boczne   Szerokość

924

Wysokość  

 1203


                                                                                                          



Kombi i Panorama 8/9-miejscowe z długim rozstawem osi

 

Silnik 

90 Multijet 

120 Multijet

140 Multijet Power 

Masa własna pojazdu.(niezaładowany) (kg) 

1842 – 1853 (9 miejsc)

1919 – 1930 (9 miejsc)

1933 – 1944 (9 miejsc) 

Ładowność użytkowa z kierowcą (kg)

872 (8 miejsc + 328)
861 (9 miejsc + 249) 

872 (8 miejsc + 328)
861 (9 miejsc + 249) 

872 (8 miejsc + 328)
861 (9 miejsc + 249) 

Dopuszczalna masa całkowita (kg) 

2714 

2791 

2805 

Prędkość maksymalna (km/h) 

145 

160  

170 


 

tagi: Scudo , Fiat , Fiat Scudo ,