.
Scudo, stworzony w kooperacji przemysłowej pomiędzy FIAT i PSA, produkowany w francuskim zakładzie SEVEL Nord (Valenciennes), został zaprojektowany tak, aby sprostać współczesnym, europejskim wymogom dotyczącym transportu miejskiego towarów, jak i między miastami. Według zapewnień producenta, Scudo łączy osiągi, zwrotność i komfort samochodu osobowego ze zdolnością załadunkową, oraz z niezawodnością i efektywnością - typowymi dla samochodu dostawczego.
Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jak zachowuje się Fiat Scudo na drodze i czy zapewnienia producenta, znajdą odzwierciedlenie w przeprowadzonym teście redakcyjnym. A oto nasze spostrzeżenia.
Podchodząc pierwszy raz do ponad 5 metrowego (długość: 5.135 cm, szerokość: 1.895 cm) Fiata Scudo „Panorama", ma się wrażenie, że poruszanie się po drodze tym pojazdem, wymaga od kierującego szczególnych umiejętności. Po przejechaniu jednak już kilkuset metrów, czujemy się jakbyśmy prowadzili wygodny samochód osobowy.
O gabarytach przypominamy sobie tylko wtedy, jak spoglądamy do tyłu - na dwa rzędy wygodnych foteli. Jazda najmocniejszą - wyposażoną w 6-stopniową skrzynię biegów jednostką (140 Multijet Power) o pojemności 2 litrów i mocy 136 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 320 Nm - dostarcza wiele emocji. Jadąc zarówno na trasie, jak i po mieście, nie mięliśmy żadnych problemów z wyprzedzaniem innych samochodów, a pojazd bardzo dobrze trzymał się drogi.
Praca silnika jest równomierna, a poziom hałasu pozytywnie zaskakuje. Pozycja kierującego podczas jazdy jest bardzo wygodna i umożliwia długą jazdę, bez konieczności zakładania - modnych 20 lat temu „koralików". Co ważne, wysokość pojazdu - 1.980 cm - gwarantuje możliwość wjazdu na parking podziemny, każdego centrum handlowego w Polsce.
Fiatem Scudo może bardzo wygodnie podróżować 8 osób (z kierowcą), a osoby prowadzące działalność gospodarczą - dzięki składanym fotelom - mogą spokojnie przewozić nim towary, nawet te o dużych gabarytach. Testowany Scudo posiadał bardzo bogate wyposażenie (m.in. klimatyzacja, ABS, system audio, centralny zamek), co dodatkowo podkreśla słuszność wydania blisko 84 tys. zł netto. Testując Fiata Scudo pokonaliśmy ponad 600 km, w cyklu mieszanym. Średnie zużycie paliwa wyniosło 8,5 l/100 km.
Dane techniczne:
Kombi 8/9-miejscowy z długim rozstawem osi. Panorama 8/9-miejscowa z długim rozstawem osi.
Wymiary (mm) Kombi i Panorama 8/9-miejscowe z długim rozstawem osi Rozstaw osi
3122
Długość maksymalna5135
Szerokość maksymalna*1895
Rozstaw kół przednich1574
Rozstaw kół tylnych1574
Wysokość maksymalna (niezaładowany)1980
Nawis przedni975
Nawis tylny1038
Drzwi tylne Szerokość1237
Wysokość1272
Drzwi boczne Szerokość924
Wysokość1203
Kombi i Panorama 8/9-miejscowe z długim rozstawem osi
Silnik
90 Multijet
120 Multijet
140 Multijet Power
Masa własna pojazdu.(niezaładowany) (kg)1842 – 1853 (9 miejsc)
1919 – 1930 (9 miejsc)
1933 – 1944 (9 miejsc)
Ładowność użytkowa z kierowcą (kg)872 (8 miejsc + 328)
861 (9 miejsc + 249)
872 (8 miejsc + 328)
861 (9 miejsc + 249)
872 (8 miejsc + 328)
861 (9 miejsc + 249)
2714
2791
2805
Prędkość maksymalna (km/h)145
160
170
tagi: Scudo , Fiat , Fiat Scudo ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...