Toyota Prius najpopularniejszym samochodem w Japonii
Poniedziałek, 12 września 2016
Japończycy docenili nowy model Toyoty Prius, przez ostatnie 9 miesięcy wybierając go najczęściej spośród wszystkich dostępnych na rynku nowych samochodów, zarówno spalinowych, jak i z alternatywnym napędem.
Toyota Prius od 9 miesięcy jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Japonii. W sierpniu Toyota sprzedała 17 503 egzemplarze swojej flagowej hybrydy w ojczystym kraju, co oznacza 2,6-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu do sierpnia 2015 roku. Na drugim miejscu znalazł się minisamochód Honda N-Box z wynikiem 13 276 egzemplarzy (wzrost 27,7%). Trzecie miejsce zajęła hybrydowa Toyota Aqua, czyli japońska wersja subkompaktowego Priusa c.
Spektakularny wzrost popytu na Priusa w Japonii wiąże się z rozpoczęciem w grudniu ubiegłego roku sprzedaży nowej, czwartej generacji modelu. Już w pierwszym miesiącu sprzedaży Prius zajął pozycję lidera i utrzymuje ją nieprzerwanie do tej pory. Nowy Prius wyróżnia się tymi samymi atutami, co poprzednie modele – najnowocześniejszym i najbardziej wydajnym napędem hybrydowym oraz przykuwającym wzrok, oryginalnym designem. Karoseria otrzymała nowoczesny, elegancki styl, zachowując przy tym sylwetkę klina i najniższy na świecie współczynnik oporu powietrza (Cx obniżone do 0,24). Auto zostało zbudowane na najnowszej platformie TNGA, dzięki której zyskało aż o 60% sztywniejsze nadwozie i niżej położony środek ciężkości, co przełożyło się na większą dynamikę jazdy i znacznie pewniejsze prowadzenie.
Prius jest ikoną nowoczesnych technologii w motoryzacji, dlatego Toyota chętnie wykorzystuje go do wprowadzania na rynek zupełnie nowych rozwiązań. Flagowa hybryda znalazła się wśród 3 pionierskich modeli marki, które zostały wyposażone w system ITS Connect.
Japonia jest pierwszym krajem, w którym uruchomiono przełomowy system bezpieczeństwa ITS. Jego działanie polega na tym, że pojazdy stale wysyłają sobie nawzajem informacje o swoim położeniu oraz inne istotne dla bezpieczeństwa dane, a także odbierają sygnały z pojazdów uprzywilejowanych i urządzeń infrastruktury drogowej, m.in. sygnalizatorów świetlnych. Toyota jako pierwszy producent wprowadził na rynek samochody kompatybilne z tym systemem. W pracach nad tym rozwiązaniem uczestniczy wiele państw i koncernów, uważając, że porozumiewające się samochody to przyszłość motoryzacji, dlatego prędzej czy później podobne rozwiązania trafią także do Europy.
62% firm MŚP wspiera dobrostan psychiczny pracowników i robi...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.