Lexus po raz pierwszy zdobył tytuł Luksusowej Marki Samochodowej Roku w 28. edycji badania Harris Poll 2016 EquiTrend Study. Toyota drugi rok z rzędu zajęła pierwsze miejsce w kategorii marek popularnych. Lexus zanotował największy wzrost oceny (o 8% w porównaniu do 2014 roku) wśród wszystkich marek motoryzacyjnych, a także jeden z najwyższych wzrostów wśród wszystkich badanych marek.
„W naszym badaniu branży motoryzacyjnej niewiele marek odnotowuje znaczące wzrosty średniej oceny – powiedział Joan Sinopoli, wiceprezydent firmy Nielsen. – Wyjątkiem jest Lexus, którego klienci bardzo wysoko ocenili za niezawodność. Toyota także cieszy się stałym uznaniem swoich klientów za wyjątkową trwałość za przystępną cenę. W tym roku obie japońskie marki pozostawiły konkurentów daleko w tyle”.
Należący do firmy Nielsen „The Harris Poll” co roku bada pozycję najlepszych marek z wiodących branż, takich jak media, turystyka, finanse, motoryzacja, rozrywka czy gastronomia. Oceny oparte są na ankietach wypełnianych przez amerykańskich konsumentów. Badanie EquiTrend Brand Equity Index bierze pod uwagę trzy czynniki – rozpoznawalność, jakość oraz gotowość nabywców do zakupu produktów marki. W tym roku ponad 97 000 amerykańskich konsumentów oceniło ponad 3800 marek, w tym 36 marek motoryzacyjnych w 500 kategoriach. Próba jest równoważona pod względem wieku, płci, wykształcenia, pochodzenia etnicznego, regionu i dochodów.
Ranking marek luksusowych w badaniu 2016 Harris Poll EquiTrendŹródło: The Harris Poll EquiTrend® Study - Lexus
- Porsche
- Acura
- Mercedes-Benz
- BMW
- Tesla
- Cadillac
Na dalszych miejscach znalazły się (w kolejności alfabetycznej): Audi, Infiniti,
Jaguar, Land Rover, Lincoln, Volvo
Ranking marek popularnych w badaniu 2016 Harris Poll EquiTrend Źródło: The Harris Poll EquiTrend® Study - Toyota
- Honda
- Ford
- GMC
- Chevrolet
- Nissan
- Subaru
Na dalszych miejscach znalazły się (w kolejności alfabetycznej): Buick, Chrysler, Dodge, Fiat, Hyundai, Jeep, Kia, Mazda, MINI Cooper, Mitsubishi, Ram, Scion, Volkswagen.