Nieskategoryzowane

Grupa Bomi - wymierne efekty synergii

Piątek, 28 listopada 2008
Po trzech kwartałach 2008 r. Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 520,6 mln zł, zwiększając je o ponad 55 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2007 r. (334,7 mln zł). W pierwszych 9 miesiącach 2008 r. Grupa zanotowała zysk netto w wysokości ponad 9 mln zł oraz zysk brutto w kwocie 11,3 mln zł. Udział w wynikach skonsolidowanych Grupy Rabat Pomorze i spółki Rast S.A. jest nieznaczny ze względu na krótki okres objęcia sprawozdaniem (sierpień, wrzesień).

Od trzeciego kwartału 2008 r. Grupa Bomi sporządza skonsolidowane sprawozdania finansowe spółek PPH Bomi S.A., Rast S.A. i Grupa Rabat Pomorze. Dominujący udział w wypracowanych wynikach miała spółka PPH Bomi S.A., której przychody ze sprzedaży po trzech kwartałach 2008 r. wyniosły 463,9 mln zł i były o ponad 38 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2007 r. (334,7 mln zł). W samym III kwartale br. spółka osiągnęła 235,9 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 3,3 mln zł zysku netto.

 

- Jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych pierwszych trzech kwartałów 2008 r. Połączenie w jednym organizmie delikatesów, supermarketów oraz sklepów osiedlowych, a także posiadanie własnej sieci dystrybucji przełoży się na wypracowane przez Grupę wyniki oraz uniezależnia naszą działalności od koniunktury rynkowej - mówi Andrzej Wojciechowicz, Prezes Zarządu PPH Bomi S.A.

 

 

Wypracowany przez Grupę zysk netto po trzech kwartałach 2008 r. w wysokości ponad 9 mln zł był większy o 1,13 proc. w stosunku do analizowanego okresu roku poprzedniego, pomimo podwyższenia kosztów działalności w stosunku do analogicznego okresu 2007 r., co związane jest z objęciem konsolidacją wyników spółek Rast S.A. i Rabat Pomorze S.A., a także uruchomieniem nowych placówek handlowych sieci. Jednocześnie spółka wprowadza programy oszczędnościowe w ramach całej Grupy, obejmujące m.in.: optymalizację zatrudnienia, wspólne zakupy operacyjne, efektywne zarządzanie towarem oraz wspólne działania marketingowe i administracyjne.

 

 

- Obecnie chcemy skoncentrować się na organizowaniu swoich struktur oraz konsolidowaniu sieci podmiotów wchodzących w skład Grupy, a także rozwoju organicznym w segmencie delikatesów, supermarketów i sieci franczyzowych, niemniej nie wykluczamy kolejnych przejęć na rynku sprzedaży detalicznej. Na rok 2009 spółka podpisała już kilka kontraktów na nowe lokalizacje sklepów - mówi Prezes Wojciechowicz. - Trwają również prace nad strategią Grupy na najbliższe lata. Kluczowe założenia planu rozwoju Grupy Bomi w latach 2009-2011 przedstawimy w styczniu przyszłego roku - dodaje Prezes.

 

 

We wrześniu spółka rozszerzyła usługę Cash Back o karty MasterCard. Usługa ta pozwala na wypłacanie gotówki posiadaczom karty VISA oraz MasterCard w kasach delikatesów Bomi.

 

 

Grupa Bomi jest oceniana przez rynek jako spółka o pewnej perspektywie rozwoju, której walory będą zyskiwać na wartości, dlatego jej akcje są chętnie kupowane przez instytucje rynku kapitałowego. Znaczne pakiety akcji posiadają obecnie: Pioneer Pekao Investment Management S.A., ING Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. oraz Commercial Union Investment Management Polska S.A.

tagi: BOMI ,