Bakalland konsekwentnie realizuje przyjętą strategię, wykorzystując efekt skali i w dalszym ciągu poprawia wydajność i zyskowność. W opublikowanym raporcie Grupa Bakalland nadal pokazuje wzrost przychodów ze sprzedaży, nie mniejszy niż wzrost całego rynku, który jest szacowany na ok. 7%
Dzięki systematycznej budowie nowych kategorii produktów, restrukturyzacji firm przejętych z wykorzystaniem już posiadanych departamentów.
Grupa Bakalland znacząco zwiększa zyskowność. Zysk netto ukształtował się na poziomie 195 tys. zł, przy stracie 34 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
- Na osiągnięte wyniki największy wpływ miała dyscyplina kosztowa, jaką stosujemy w całej grupie kapitałowej - mówi Prezes Bakallandu, Marian Owerko. - Pojawiły się też efekty działań dotyczących restrukturyzacji produkcji i zatrudnienia, które zostały zapisane w strategii Spółki - dodaje Prezes Owerko.
Wyniki restrukturyzacji są widoczne zwłaszcza na poziomie zysku EBITDA, który wzrósł o ponad 96 proc. do poziomu 2,3 mln zł.
Spółka nie zapomina również o inwestycjach. - „Kończymy proces rozbudowy i modernizacji zakładu w Janowie Podlaskim" - mówi Prezes Owerko. -„Dzięki temu już za 3 miesiące będziemy mogli się pochwalić jednym z najnowocześniejszych zakładów w Europie, który będzie produkował poza marką Bakalland marki własne na potrzeby polskich i zagranicznych odbiorców" - tłumaczy Marian Owerko. - „Uważamy, że jest to najlepsza strategia zabezpieczenia wartości dla akcjonariuszy, w sytuacji gdy trudno przewidzieć rozwój sytuacji na światowych rynkach" - dodaje prezes Owerko.
Celami strategicznymi Grupy Bakalland do 2010 roku jest osiągnięcie bez uwzględniania przyszłych ewentualnych akwizycji obok poziomu 300 mln zł przychodów, również zwiększenie wartościowych udziałów w rynku bakalii detalicznych do 30-35 proc. przy znaczącym wzmocnieniu rozpoznawalności marki Bakalland. Grupa chce również nadal rozwijać asortyment poprzez wykorzystanie marki Bakalland, oraz stworzenie na bazie marki Orico czołowego polskiego brandu w segmencie zdrowej żywności. Spółka rozpoczęła również starania by równolegle następował wzrost produkcji marek własnych dla odbiorców nie tylko w Polsce ale również w Europie zarówno wschodniej jak i zachodniej. Kolejne raporty kwartalne Spółki na poziomie skonsolidowanym potwierdzają już stopniową realizację tych celów.
Cele Grupy Bakalland do 2010 roku (bez akwizycji):
Przychody ze sprzedaży 300 mln PLN
Udziały wartościowe w rynku bakalii detalicznych do 30-35% przy znaczącym wzmocnieniu rozpoznawalności marki Bakalland
Rozwój asortymentu poprzez wykorzystanie marki Bakalland
Stworzenie na bazie marki Orico czołowego polskiego brandu w segmencie zdrowej żywności.
Równoległy wzrost produkcji marek własnych dla odbiorców nie tylko w Polsce ale również w Europie zarówno wschodniej jak i zachodniej.
tagi: Bakalland ,
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....