Do wybranych, specjalnie oznakowanych opakowań tej herbaty dołączono jeden z dziesięciu ręcznie wykonanych wisiorków przedstawiających różne zwierzęta zagrożone wyginięciem. Ich autorami są mieszkańcy ubogiej wioski Koulara położonej na południu Sri Lanki (Cejlonu) w sąsiedztwie Parku Narodowego Udawalawe.
Życie w Koularze od wielu pokoleń związane było z gliną, naturalnym bogactwem tych terenów - praktycznie cała wioska utrzymywała się z prowadzonej na niewielką skalę produkcji cegieł. Niestety miejscowe cegły nie wytrzymywały konkurencji z wyrobami dużych producentów i mniej więcej dziesięć lat temu mieszkańcy wioski musieli szukać innego zajęcia. Znaleźli tylko ciężką i nisko płatną pracę na plantacjach trzciny cukrowej.
Jednak po pewnym czasie ich losem zainteresowała się fundacja założona przez właścicieli firmy MJF i marki Dilmah - MJF Charitable Foundation. Fundacja ta, przy wsparciu Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody i Jej Zasobów (IUCN) oraz lankijskiego Ministerstwa Ochrony Przyrody, podjęła działania mające na celu przywrócenie Koularze dawnych tradycji rzemieślniczych. Mieszkańcom wioski przekazano odpowiednie narzędzia oraz zorganizowano dla nich warsztaty sztuki ceramicznej, prowadzone przez wybitnego artystę, Ajitha M. Pererę.
I udało się! Dziś cała wioska znów wyrabia przedmioty z gliny. Szczególnie urocza jest artystyczna biżuteria z terakoty, w tym wisiorki, które polscy konsumenci mogą teraz znaleźć w wybranych opakowaniach Dilmah Ceylon Gold.
Ręcznie wytwarzane gliniane wisiorki należą do serii poświęconej zagrożonym gatunkom zwierząt. Na serię składają się wizerunki: jeżozwierza indyjskiego, leoparda, hulmana czubatego, żółwia zielonego, krokodyla błotnego, brzanki, słonia indyjskiego, lori wysmukłego, niedźwiedzia wargacza i żółwia gwiaździstego.
Program pomocy dla Koulary zrealizowany został w ramach zainicjowanego w 2007 roku projektu Dilmah Conservation, którego celem jest ochrona przyrody, m.in. poprzez tworzenie warunków harmonijnego współżycia człowieka i przyrody. Równocześnie firmie MJF, zgodnie z dewizą jej założyciela Merrilla J. Fernando „Biznes to służba społeczna", udało się przyczynić do powstania nowoczesnej, niezależnej ekonomicznie społeczności, umiejętnie łączącej lokalną tradycję z wymogami współczesnego świata.
tagi: Dilmah ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...