Nieskategoryzowane

Bakaliowe HELIO w oczekiwaniu na świąteczne zyski

Czwartek, 13 listopada 2008
Rynkowy lider w produkcji masy makowej oraz czołowy importer i dystrybutor bakalii opublikował raport kwartalny za deficytowy dla swojej branży okres. Mimo że prezentowane wyniki nie ważą na całorocznej ocenie Spółki, HELIO po raz kolejny poprawiło swoją sprzedaż, a także poczyniło należyte przygotowania do kluczowego sezonu bożonarodzeniowego.

30 września 2008 r. HELIO S.A. zakończyło pierwszy kwartał roku obrotowego 2008/2009 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca). Mimo że okres ten nie zakończył się spektakularnymi wynikami, należy pamiętać, że było to typowe dla branży Emitenta. W działalności HELIO występuje bowiem zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży. Najwyższa sprzedaż bakalii przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy, zaś najniższa w miesiącach letnich, w których to spółka przygotowuje się do cyklu wzmożonej aktywności.

 


- W okresie przedświątecznego piku sprzedażowego zdarzają się dni, w których generujemy obroty rzędu całomiesięcznej sprzedaży lipca czy sierpnia. Działalności spółki w minionym kwartale nie należy zatem oceniać w kategoriach wielkości sprzedaży, czy zysku, bowiem jak co roku był to dopiero okres przygotowań do kluczowych dla nas miesięcy - wyjaśnił Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO S.A. - Ponieważ na warszawskim parkiecie jesteśmy już od półtora roku, wierzę, że inwestorzy potraktują prezentowane dane z należytym zrozumieniem - dodał.

 

Jak donosi raport, na przestrzeni pierwszego kwartału roku obrotowego 2008/2009 HELIO zwiększyło swoją sprzedaż, a tym samym osiągnęło rekordowe w historii przychody ze sprzedaży w okresie lipiec - wrzesień, które wyniosły 6.621 tys. zł. Jednocześnie spółka wygenerowała w tym czasie porównywalną do zeszłorocznej stratę w wysokości 251 tys. zł. Odnosząc powyższe dane do zeszłorocznych, można się spodziewać, że kolejny kwartał zakończy się dla HELIO solidnym sukcesem, tym bardziej, że spółka planuje zintensyfikować swoje działania marketingowe. - W okresie przedświątecznym sprzedaż produktów sygnowanych logo HELIO będziemy wspierać działaniami z zakresu reklamy i PR w prasie poradniczo-kobiecej i handlowej oraz w gazetkach promocyjnych sklepów. Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się również na wizerunkową kampanię telewizyjną promującą masę makową HELIO w najpopularniejszych kanałach telewizyjnych - zadeklarował Prezes Wąsowicz - Mimo że jesteśmy bezapelacyjnym liderem w kategorii mas makowych, a nasza pozycja na rynku bakalii jest coraz mocniejsza, to nie planujemy osiąść na dotychczasowych laurach - dodał żartobliwie Prezes, nawiązując do Złotych Laurów Konsumenta 2008, którymi została ostatnio uhonorowana Spółka w kategorii bakalie oraz w kategorii dodatki do ciast - Poprawienie wizerunku i znajomości marki HELIO przyczyni się bowiem do zwiększenia sprzedaży Spółki w czasie najbliższego świątecznego prosperity na rynku bakalii oraz wzmocni pozytywne relacje z naszymi odbiorcami, co z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w sprzedaży także przyszłych okresów - wyjaśnił Prezes.

 

Miniony kwartał to również okres prac nad nową inwestycją w Brochowie, gdzie HELIO planuje wybudować nowy zakład produkcyjny. W ostatnich miesiącach Spółka znacznie przybliżyła się do realizacji przedmiotowej inwestycji, w tym m.in. poprzez zapewnienie sobie finansowania (umowa kredytowa z Fortis Bank Polska S.A.) - Dzięki podjętym działaniom, w chwili obecnej wykorzystujemy już wyremontowane magazyny znajdujące się na zakupionej wiosną nieruchomości, a także mamy uzyskane pozwolenie na budowę nowego centrum produkcyjno-magazynowego. Do pełnego sukcesu brakuje nam już tylko wyboru głównego wykonawcy - zakończył Prezes Wąsowicz.

 

Wyniki finansowe HELIO S.A. (w tys. zł)

 

I kwartał roku 2008/2009

01.07-30.09.2008

Analogiczny kwartał roku 2007/2008

01.07-30.09.2007

Przychody ze sprzedaży

6.621

6.530

Zysk netto

-251

-180

tagi: Helio ,