30 września 2008 r. HELIO S.A. zakończyło pierwszy kwartał roku obrotowego 2008/2009 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca). Mimo że okres ten nie zakończył się spektakularnymi wynikami, należy pamiętać, że było to typowe dla branży Emitenta. W działalności HELIO występuje bowiem zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży. Najwyższa sprzedaż bakalii przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy, zaś najniższa w miesiącach letnich, w których to spółka przygotowuje się do cyklu wzmożonej aktywności.
- W okresie przedświątecznego piku sprzedażowego zdarzają się dni, w których generujemy obroty rzędu całomiesięcznej sprzedaży lipca czy sierpnia. Działalności spółki w minionym kwartale nie należy zatem oceniać w kategoriach wielkości sprzedaży, czy zysku, bowiem jak co roku był to dopiero okres przygotowań do kluczowych dla nas miesięcy - wyjaśnił Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO S.A. - Ponieważ na warszawskim parkiecie jesteśmy już od półtora roku, wierzę, że inwestorzy potraktują prezentowane dane z należytym zrozumieniem - dodał.
Jak donosi raport, na przestrzeni pierwszego kwartału roku obrotowego 2008/2009 HELIO zwiększyło swoją sprzedaż, a tym samym osiągnęło rekordowe w historii przychody ze sprzedaży w okresie lipiec - wrzesień, które wyniosły 6.621 tys. zł. Jednocześnie spółka wygenerowała w tym czasie porównywalną do zeszłorocznej stratę w wysokości 251 tys. zł. Odnosząc powyższe dane do zeszłorocznych, można się spodziewać, że kolejny kwartał zakończy się dla HELIO solidnym sukcesem, tym bardziej, że spółka planuje zintensyfikować swoje działania marketingowe. - W okresie przedświątecznym sprzedaż produktów sygnowanych logo HELIO będziemy wspierać działaniami z zakresu reklamy i PR w prasie poradniczo-kobiecej i handlowej oraz w gazetkach promocyjnych sklepów. Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się również na wizerunkową kampanię telewizyjną promującą masę makową HELIO w najpopularniejszych kanałach telewizyjnych - zadeklarował Prezes Wąsowicz - Mimo że jesteśmy bezapelacyjnym liderem w kategorii mas makowych, a nasza pozycja na rynku bakalii jest coraz mocniejsza, to nie planujemy osiąść na dotychczasowych laurach - dodał żartobliwie Prezes, nawiązując do Złotych Laurów Konsumenta 2008, którymi została ostatnio uhonorowana Spółka w kategorii bakalie oraz w kategorii dodatki do ciast - Poprawienie wizerunku i znajomości marki HELIO przyczyni się bowiem do zwiększenia sprzedaży Spółki w czasie najbliższego świątecznego prosperity na rynku bakalii oraz wzmocni pozytywne relacje z naszymi odbiorcami, co z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w sprzedaży także przyszłych okresów - wyjaśnił Prezes.
Miniony kwartał to również okres prac nad nową inwestycją w Brochowie, gdzie HELIO planuje wybudować nowy zakład produkcyjny. W ostatnich miesiącach Spółka znacznie przybliżyła się do realizacji przedmiotowej inwestycji, w tym m.in. poprzez zapewnienie sobie finansowania (umowa kredytowa z Fortis Bank Polska S.A.) - Dzięki podjętym działaniom, w chwili obecnej wykorzystujemy już wyremontowane magazyny znajdujące się na zakupionej wiosną nieruchomości, a także mamy uzyskane pozwolenie na budowę nowego centrum produkcyjno-magazynowego. Do pełnego sukcesu brakuje nam już tylko wyboru głównego wykonawcy - zakończył Prezes Wąsowicz.
Wyniki finansowe HELIO S.A. (w tys. zł)
I kwartał roku 2008/2009
01.07-30.09.2008
Analogiczny kwartał roku 2007/2008
01.07-30.09.2007
Przychody ze sprzedaży
6.621
6.530
Zysk netto
-251
-180
tagi: Helio ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...