Nieskategoryzowane

Mieszko S.A. - III kwartał 2008 r. Zysk brutto i netto ponad trzykrotnie wyższy! Wzrost sprzedaży o blisko 10%!

Czwartek, 13 listopada 2008
Warszawa, 30 października 2008 r. - firma Mieszko S.A., producent znanych na rynku słodyczy, ogłosiła wyniki finansowe po trzecim kwartale 2008 roku oraz zaprezentowała aktualną pozycję rynkową Spółki.

Dynamiczny wzrost sprzedaży oraz rentowności

 

W trzecim kwartale 2008 roku firma ZPC Mieszko S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości  60.152 tys. złotych, tj. na poziomie blisko o 10% wyższym, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Narastająco od początku roku przychody ze sprzedaży wyniosły 158.601 tys. złotych, czyli o 6,6% więcej niż w roku 2007.

 

Marża brutto na sprzedaży w trzecim kwartale 2008 roku osiągnęła poziom 24.145 tys. zł i była wyższa o blisko 5,1 mln zł, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dynamika marży brutto wyniosła aż 27%. W okresie od 3-go kwartału 2006 do 3-go kwartału 2008 średnia dynamika marży brutto wyniosła 13,1 % i była o 3 p.p. wyższa od dynamiki przychodów ze sprzedaży, liczonej w analogiczny sposób za ten sam okres.

 

Marża brutto na sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku osiągnęła poziom 60.985 tys. zł i była wyższa o blisko 8,5 mln zł niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dynamika marży brutto wyniosła 16% przy wzroście sprzedaży o blisko 6,6%.



 

Trzeci kwartał był okresem w którym spółka osiągnęła zdecydowaną poprawę na wszystkich poziomach zyskowności względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

 

Marża operacyjna EBIT wyniosła blisko 5,0 mln zł i była prawie o 2,3 mln zł, czyli aż o 84% wyższa od poziomu osiągniętego rok wcześniej.

 

Kwartalny wynik brutto osiągnął poziom 4,4 mln zł, trzykrotnie wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jest to najwyższy kwartalny zysk brutto jaki Spółka ZPC Mieszko osiągnęła w trzecim kwartale w swej historii.

 

Wynik netto ukształtował się na poziomie 3,5 mln zł i był również ponad trzykrotnie wyższy niż w trzecim kwartale 2007 r. Jest to także historyczne maksimum firmy dla trzeciego kwartału.

 

Pozycja rynkowa Mieszko

 

Sprzedaż firmy Mieszko na rynku pralin sukcesywnie rośnie, dynamika wzrostu sprzedaży wartościowej Mieszko przewyższa dynamikę wzrostu rynku. W  okresie badawczym JJ 08 vs JJ 07 Mieszko zanotował wartościowy wzrost sprzedaży w wysokości 44,5%. W tym okresie dynamika rynku wynosiła 21,6%. W efekcie wartościowe udziały Mieszko w rynku pralin wzrosły w JJ 2008 o 1 p.p. w stosunku do okresu JJ 2007 i wynosiły 6,1%. Wysokie udziały rynkowe osiągnięte zostały w dużej mierze za sprawą nowych produktów takich jak Chocoladorro.

 

We wrześniu ofertę w grupie pralin Mieszko uzupełniła nowa bombonierka A'madorro. A'madorro to kolejny produkt kierowany do segmentu bombonier premium. Podobnie jak Chocoladorro, A'madorro cechuje wysoki poziom innowacyjności, zarówno w obrębie samego produktu, jego receptury jak i opakowania. Ponadto we wrześniu rozpoczęła się sprzedaż oferty Mieszko przygotowanej na Boże Narodzenie 2008. W skład oferty wchodzą bombonierki Chocoladorro, Amoretta, La Stella, Twój Sekret, Bellissima, nowość A'madoro, a także Cherrissimo i Wiśnie w likierze. W edycji świątecznej oferowane są także czekoladki Michaszki, Trufle, Marcepan, galaretki Solo oraz Mieszanka Rodzinna i Klejnoty.

 

Wzrost udziałów Mieszko widoczny jest także na rynku cukierków.

 

Rynek cukierków wzrósł w okresie JJ 2008 w porównaniu do okresu JJ 2007 o 12,0% w ujęciu wartościowym, dynamika sprzedaży Mieszko w tym okresie wynosiła 21,8%. W analizowanym okresie wartościowe udziały Mieszko w rynku wzrosły z poziomu 3,6% do 3,9%. Poprawa udziałów w kategorii wynika z rosnących udziałów Mieszka w segmentach żelków, karmelków twardych oraz sugusów.

 

We wrześniu pod hasłem „Wolę Zozole" prowadzona była kampania reklamowa marki Zozole, która promowała jej innowacyjność połączoną z  elementem zabawy. Celem kampanii była promocja marki Zozole. Na potrzeby kampanii przygotowano nową, ciekawą wersję spotu reklamowego. Film wykonany w technice 3D dopasowany został do grupy docelowej marki. W spocie prezentowana była marka Zozole żelki Rainbow oraz nowości produktowe Zozole żelki Mózgi. Kampania telewizyjna prowadzona była w stacjach dziecięcych oraz muzycznych od 8 września do 5 października br.

 

 

Podstawowe pozycje rachunku zysków i strat (dane jednostkowe)

 

Wyszczególnienie

III kw. 2008

III kw. 2007

Zmiana

3 kwartały 2008

3 kwartały 2007

Zmiana

(w tys. zł)

08/07

08/07

Przychody ze sprzedaży

60 152

54 966

9,43%

158 601

148 824

6,57%

Zysk brutto ze sprzedaży

24 145

19 002

27,07%

60 985

52 511

16,14%

Zysk operacyjny

4 978

2 702

84,23%

7 079

3 511

101,62%

Ebitda

7 541

5 168

45,92%

14 938

11 153

33,94%

Zysk przed opodatkowaniem

4 424

1 436

208,08%

4 259

-65

 

Zysk po opodatkowaniu

3 538

1 121

215,61%

3 373

-299

 

Marża brutto na sprzedaży

40,14%

34,57%

 

38,45%

35,28%

 

Marża operacyjna %

8,28%

4,92%

 

4,46%

2,36%

 

Marża Ebitda %

12,54%

9,40%

 

9,42%

7,49%

 

Marża przed opodatkowaniem %

7,35%

2,61%

 

2,69%

(0,04%)

 

Marża po opodatkowaniu %

5,88%

2,04%

 

2,13%

(0,20%)

 

 

Raport kwartalny za III kwartał 2008 r. został opublikowany dziś, tj. 30 października 2008 r., przed rozpoczęciem sesji giełdowej.

, Cherrissimo, Amoretta, praliny Klejnoty, czekoladki Michaszki, cukierki Frutis

tagi: Mieszko ,