Dynamiczny wzrost sprzedaży oraz rentowności
W trzecim kwartale 2008 roku firma ZPC Mieszko S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 60.152 tys. złotych, tj. na poziomie blisko o 10% wyższym, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Narastająco od początku roku przychody ze sprzedaży wyniosły 158.601 tys. złotych, czyli o 6,6% więcej niż w roku 2007.
Marża brutto na sprzedaży w trzecim kwartale 2008 roku osiągnęła poziom 24.145 tys. zł i była wyższa o blisko 5,1 mln zł, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dynamika marży brutto wyniosła aż 27%. W okresie od 3-go kwartału 2006 do 3-go kwartału 2008 średnia dynamika marży brutto wyniosła 13,1 % i była o 3 p.p. wyższa od dynamiki przychodów ze sprzedaży, liczonej w analogiczny sposób za ten sam okres.
Marża brutto na sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku osiągnęła poziom 60.985 tys. zł i była wyższa o blisko 8,5 mln zł niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dynamika marży brutto wyniosła 16% przy wzroście sprzedaży o blisko 6,6%.
Trzeci kwartał był okresem w którym spółka osiągnęła zdecydowaną poprawę na wszystkich poziomach zyskowności względem analogicznego okresu roku poprzedniego.
Marża operacyjna EBIT wyniosła blisko 5,0 mln zł i była prawie o 2,3 mln zł, czyli aż o 84% wyższa od poziomu osiągniętego rok wcześniej.
Kwartalny wynik brutto osiągnął poziom 4,4 mln zł, trzykrotnie wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jest to najwyższy kwartalny zysk brutto jaki Spółka ZPC Mieszko osiągnęła w trzecim kwartale w swej historii.
Wynik netto ukształtował się na poziomie 3,5 mln zł i był również ponad trzykrotnie wyższy niż w trzecim kwartale 2007 r. Jest to także historyczne maksimum firmy dla trzeciego kwartału.
Pozycja rynkowa Mieszko
Sprzedaż firmy Mieszko na rynku pralin sukcesywnie rośnie, dynamika wzrostu sprzedaży wartościowej Mieszko przewyższa dynamikę wzrostu rynku. W okresie badawczym JJ 08 vs JJ 07 Mieszko zanotował wartościowy wzrost sprzedaży w wysokości 44,5%. W tym okresie dynamika rynku wynosiła 21,6%. W efekcie wartościowe udziały Mieszko w rynku pralin wzrosły w JJ 2008 o 1 p.p. w stosunku do okresu JJ 2007 i wynosiły 6,1%. Wysokie udziały rynkowe osiągnięte zostały w dużej mierze za sprawą nowych produktów takich jak Chocoladorro.
We wrześniu ofertę w grupie pralin Mieszko uzupełniła nowa bombonierka A'madorro. A'madorro to kolejny produkt kierowany do segmentu bombonier premium. Podobnie jak Chocoladorro, A'madorro cechuje wysoki poziom innowacyjności, zarówno w obrębie samego produktu, jego receptury jak i opakowania. Ponadto we wrześniu rozpoczęła się sprzedaż oferty Mieszko przygotowanej na Boże Narodzenie 2008. W skład oferty wchodzą bombonierki Chocoladorro, Amoretta, La Stella, Twój Sekret, Bellissima, nowość A'madoro, a także Cherrissimo i Wiśnie w likierze. W edycji świątecznej oferowane są także czekoladki Michaszki, Trufle, Marcepan, galaretki Solo oraz Mieszanka Rodzinna i Klejnoty.
Wzrost udziałów Mieszko widoczny jest także na rynku cukierków.
Rynek cukierków wzrósł w okresie JJ 2008 w porównaniu do okresu JJ 2007 o 12,0% w ujęciu wartościowym, dynamika sprzedaży Mieszko w tym okresie wynosiła 21,8%. W analizowanym okresie wartościowe udziały Mieszko w rynku wzrosły z poziomu 3,6% do 3,9%. Poprawa udziałów w kategorii wynika z rosnących udziałów Mieszka w segmentach żelków, karmelków twardych oraz sugusów.
We wrześniu pod hasłem „Wolę Zozole" prowadzona była kampania reklamowa marki Zozole, która promowała jej innowacyjność połączoną z elementem zabawy. Celem kampanii była promocja marki Zozole. Na potrzeby kampanii przygotowano nową, ciekawą wersję spotu reklamowego. Film wykonany w technice 3D dopasowany został do grupy docelowej marki. W spocie prezentowana była marka Zozole żelki Rainbow oraz nowości produktowe Zozole żelki Mózgi. Kampania telewizyjna prowadzona była w stacjach dziecięcych oraz muzycznych od 8 września do 5 października br.
Podstawowe pozycje rachunku zysków i strat (dane jednostkowe)
Wyszczególnienie
III kw. 2008
III kw. 2007
Zmiana
3 kwartały 2008
3 kwartały 2007
Zmiana
(w tys. zł)
08/07
08/07
Przychody ze sprzedaży
60 152
54 966
9,43%
158 601
148 824
6,57%
Zysk brutto ze sprzedaży
24 145
19 002
27,07%
60 985
52 511
16,14%
Zysk operacyjny
4 978
2 702
84,23%
7 079
3 511
101,62%
Ebitda
7 541
5 168
45,92%
14 938
11 153
33,94%
Zysk przed opodatkowaniem
4 424
1 436
208,08%
4 259
-65
Zysk po opodatkowaniu
3 538
1 121
215,61%
3 373
-299
Marża brutto na sprzedaży
40,14%
34,57%
38,45%
35,28%
Marża operacyjna %
8,28%
4,92%
4,46%
2,36%
Marża Ebitda %
12,54%
9,40%
9,42%
7,49%
Marża przed opodatkowaniem %
7,35%
2,61%
2,69%
(0,04%)
Marża po opodatkowaniu %
5,88%
2,04%
2,13%
(0,20%)
Raport kwartalny za III kwartał 2008 r. został opublikowany dziś, tj. 30 października 2008 r., przed rozpoczęciem sesji giełdowej.
, Cherrissimo, Amoretta, praliny Klejnoty, czekoladki Michaszki, cukierki Frutis
tagi: Mieszko ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...