Już wkrótce klienci Intermarché będą mogli aktywnie zaangażować się w ochronę środowiska, używając do zakupów wyłącznie toreb przyjaznych naturze.
Torby oxo-biodegradowalne w 100% ulegają degradacji i nadają się do ponownego przetworzenia. Dzięki dodaniu do produkcji torebek nowoczesnego dodatku TDPA (Totally Degradable Plastic Additive), po określonym czasie wyrzucona torebka foliowa zaczyna się „rozpadać" na mniejsze części. Rozpad ten następuje pod wpływem katalizatora, jakim może być woda, powietrze, promienie UV.
Następny etap - biodegradacja - następuje pod wpływem mikroorganizmów znajdujących się w środowisku naturalnym. Cząsteczki folii polietylenowej zostają rozłożone na H2O, CO2 i nietoksyczną biomasę całkowicie przyjazną środowisku. W ten sposób zwykła torebka w ciągu stosunkowo krótkiego czasu nie tylko „znika" z oczu, ale również staje się neutralna dla środowiska naturalnego: zwierząt, roślin, ziemi, wód gruntowych. Degradacja może odbywać się właściwie w każdych warunkach.
Czas rozkładu zależy od ilości dodanego składnika - średnio oxo-biodegradacja następuje w czasie 18-24 miesięcy. Do czasu rozpoczęcia procesu torba nie traci swych właściwości - jest mocna i wytrzymała.
Akcja wprowadzenia i promocji toreb ekologicznych przebiega w dwóch etapach. W pierwszym, który odbył się 19 i 20 września klienci mogli kupić zieloną torbę wielokrotnego użytku Intermarché za 1 grosz. W drugim etapie, czyli od 3 listopada zostaną wprowadzone do sklepów Intermarché ekologiczne torby oxobiodegradowalne. Od tego momentu darmowe jednorazówki nie będą już dostępne dla klientów.
Tydzień przed terminem wprowadzenia nowych toreb i wycofaniem bezpłatnych jednorazówek klienci zostaną poinformowani o zmianach w gazetkach handlowych Intermarché, na ulotkach, plakatach, w Radio Muszkieterów i stronie www.intermarche.pl.
Dzięki wprowadzeniu nowych toreb Grupa Muszkieterów chce zwrócić klientom uwagę na problem ilości śmieci wyrzucanych na wysypiska.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów to zrzeszenie niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród" Bricomarché. Pod względem obrotów jest to największa grupa franczyzowa w Polsce. Kupcy, którzy są jej członkami, realizują koncepcję „przyjaznego sklepu", oferującego niskie ceny i będącego blisko lokalnych społeczności.
Każdy franczyzobiorca, zwany Muszkieterem, niezależnie zarządza swoim sklepem w oparciu o zasady wspólnego systemu. Pełniąc funkcję w strukturach centralnych, może stać się także udziałowcem Spółki Cywilnej Muszkieterów, której własnością są wszystkie struktury operacyjne firmy. System ten pozwala Muszkieterom na kształtowanie polityki całej Grupy i sprzyja budowaniu silnych więzi, gwarantujących rozwój i stabilność.
Dodatkowych informacji udzielają:
Eliza Orepiuk
Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji
ITM Polska sp. z o.o. ul. Janikowska 33, 61 - 070 Poznań
tel.: 061 665 12 09
mail: eorepiuk@mousquetaires.com
Bartłomiej Tarłowski
Specjalista ds. Komunikacji
ITM Polska sp. z o.o. ul. Janikowska 33, 61 - 070 Poznań
tel.: 061 665 46 82
mail: btarlowski@mousquetaires.com btarlowski@mousquetaires.com
tagi: Intermarche ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...