Nieskategoryzowane

100 000 ulotek informacyjnych trafi do kierowców z całej Polski. Druga odsłona akcji „AlkoCasco - Alkomat w każdym aucie"

Czwartek, 13 listopada 2008
Rusza II etap akcji społecznej „AlkoCasco - Alkomat w każdym aucie" zainicjowanej przez markę Soplica. Od 27 października 100000 ulotek edukacyjnych trafi do kierowców z całej Polski. Działania, podjęte dzięki współpracy marki Soplicaz Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, mają edukować oraz zwrócić uwagę na narzędzia służące do pomiaru zawartości alkoholu w organizmie. Osoby, które podczas rutynowych kontroli drogowych otrzymają ulotkę, dowiedzą się m in. czy należą do grupy „nieświadomie pijanych kierowców", która stanowi nawet 20% właścicieli prawa jazdy. Akcję AlkoCasco wspiera aktor Tomasz Schimmscheiner.

 

Statystyki drogowe oraz problem tzw. nieświadomie pijanych kierowców skłoniły markę Soplica do podjęcia działań edukacyjnych w ramach akcji społecznej pod hasłem „AlkoCasco - alkomat w każdym aucie" . Jej celem jest zapobieganie skutkom błędnej oceny dotyczącej stężenia alkoholu w organizmie. Pierwszy etap akcji miał miejsce pod koniec września, kierowcy podróżujący autostradą A2 otrzymali 15000 alkomatów oraz ulotek informacyjnych. W tym sam czasie ponad 2 000 alkomatów i ulotek trafiło również do pracowników CEDC, producenta Soplicy.

 

Kolejny etap akcji, który rozpoczyna się 27 października, został przygotowany przez markę Soplica we współpracy z Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Komendy Policji. By dotrzeć z informacją do jak największej liczby kierowców z całej Polski policjanci będą wręczać ulotki edukacyjne podczas rutynowej kontroli drogowej. Osoby, które otrzymają ulotkę będą mogły zapoznać się z wynikami badań dotyczących przekonań Polaków odnośnie prowadzenia samochodu po alkoholu, a także dowiedzieć się, jak nie stać się „nieświadomie pijanym kierowcą". Akcja AlkoCasco zachęca kierowców do sprawdzania poziomu alkoholu w organizmie za pomocą alkomatu za każdym razem kiedy w ciągu ostatnich 24 godzin pili alkohol i zamierzają prowadzić samochód.

 

„Przez podjęte działania, chcemy uwrażliwić jak największą liczbę kierowców, którzy siadają za kierownicę swego auta nie zdając sobie sprawy, że w ich organizmie nadal może znajdować się alkohol. Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie marki Soplica, pokazują, że nawet 20% kierowców „wsiadło za kółko" mimo braku pewności, czy rzeczywiście zawartość alkoholu w ich organizmie dopuszczała taką możliwość. Te wyniki skłoniły nas to do rozszerzenia akcji AlkoCasco na całą Polskę. Dzięki współpracy z Policją dotrzemy z przekazem do szerokiej grupy kierowców" - powiedział Paweł Królikowski, Kierownik Grupy Produktów CEDC.

 

„Każda inicjatywa, która może mieć wpływ na poprawę bezpieczeństwa  na polskich drogach jest niezwykle ważna. Wiele takich inicjatyw powstaje w Biurze Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji i przez to biuro jest realizowana. Zarazem nie wykluczamy również tego, że działania inicjowane przez inne podmioty nie zasługują na nasze poparcie. Dlatego cieszy mnie współpraca w ramach akcji „AlkoCasco - Alkomat w każdym aucie", bo każde działanie, akcja edukacyjna czy chociażby zwrócenie uwagi na to, do czego może prowadzić nawet niewielka ilość alkoholu jest bardzo ważne, bo ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo na naszych drogach. Brak świadomości i odpowiedzialności kierujących ma swoje odzwierciedlenie w policyjnych statystykach, tylko w 2007 roku policjanci zatrzymali blisko 24 tysiące osób kierujących pojazdem i mających od 0,2 do 0,5 alkoholu w organizmie - powiedział mł. insp. Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

 

Akcję społeczną  „AlkoCasco - alkomat w każdym aucie" wspiera także znany aktor Tomasz Schimscheiner. „Jestem nie tylko aktorem, ale także kierowcą. Ze względu na charakter mojej pracy niemal każdego dnia przemierzam autem dziesiątki kilometrów i wiem, jak duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy ma trzeźwy umysł. Byłem zszokowany przeglądając wyniki badań prowadzonych w ramach akcji AlkoCasco. Pokazują one, jak wiele osób nieświadomie zasiada za kierownicę pod wpływem alkoholu. To dlatego zdecydowałem się poprzeć akcję i wraz z organizatorami namawiać do tego, by każdy kierowca zaopatrzył się w alkomat i korzystał z niego zawsze wtedy, gdy niedawno pił alkohol, aby nie narażać na ryzyko siebie i innych"  - mówi Tomasz Schimscheiner.

 

Szacuje się, że, nietrzeźwi kierowcy odpowiadają za blisko 10% całkowitej liczby wypadków. 

 

Brak jest statystyk pokazujących, jaką część z nich stanowią Ci, którzy są nieświadomi zawartości alkoholu w swoim organizmie. Jego spalanie jest kwestią indywidualną. Na spowolnienie tego procesu może mieć wpływ płeć, waga, dieta, a nawet stan zdrowia.

 

tagi: Soplica , Alkocasco ,