Idea
Celem Forum jest pobudzenie dyskusji oraz rozpoczęcie programu wspierania rozwoju polskich produktów. Dzięki zaangażowaniu ludzi, którzy budowali najcenniejsze polskie marki możliwe jest wypracowanie rozwiązań, których rezultatem będzie zmiana percepcji polskich produktów. U podstaw projektu leży idea konsumenckiego etnocentryzmu, czyli postawy objawiającej się przywiązaniem do rodzimych produktów i marek.
Nadrzędnym celem przyświecającym działaniom Fundacji jest uświadomienie ludziom, że ich codzienne wybory przy sklepowej półce mają znaczenie dla kondycji ekonomicznej całego kraju. Pochodzenie produktu jest jednym z kryteriów wyboru dla konsumentów w rozwiniętych gospodarczo krajach i leżą u podstaw ich bogactwa. W Polsce raczkujący etnocentryzm wymaga dalszego umacniania. Barierą dla jego rozwoju jest mentalność Polaków ukształtowana w czasach gospodarki niedoborów, kiedy produkt z importu był synonimem luksusu. Forum ma odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób skutecznie budować pozytywną percepcję polskich produktów i wpływać na ich dynamiczny rozwój.
Wizytówki polskiego produktu
W lipcu 2008 roku Fundacja Dajesz Pracę.PL przeprowadziła we współpracy z TNS OBOP badanie konsumenckie, mające na celu wyłonić listę marek z których Polacy czują się dumni. W trakcie badania respondenci spontanicznie wymienili marki, które uważają za godne polecenia i którymi chcieliby się chwalić za granicą. Opracowana lista marek produktów zostanie przedstawione na październikowym Forum, a zwycięskie marki zostaną uhonorowane znakiem Wizytówka Polskiego Produktu.
Przebieg spotkania
W trakcie panelu dyskusyjnego głos zabiorą eksperci zajmujący się tematyką etnocentryzmu zakupowego i zachowaniami konsumenckimi. Kluczowym wydarzeniem Forum będzie dyskusja w gronie prezesów i przedstawicieli zaproszonych firm i gala podczas której zostaną wręczone Wizytówki Polskiego Produktu.
Organizatorem I Forum Polskiego Produktu jest Fundacja Dajesz Pracę.PL we współpracy z Urzędem Miejskim w Gdańsku. Partnerem merytorycznym jest dział strategii agencji reklamowej DEMO Effective Launching., a partnerem badawczym TNS OBOP. Przedsięwzięcie odbywa się dzięki wsparciu Polkomtel SA, a patronat medialny objęli: TVP Info, Wprost, Puls Biznesu, Wirtualna Polska. Wspiera nas także Polska Przedsiębiorcza, TV M, Bizart, Dv-Box, Gryf Media Centrum.
tagi: I forum polskiego produktu ,
Herbapol-Lublin został uhonorowany tytułem „Odpowiedzialny...
Grupa Żabka została po raz pierwszy objęta kompleksową...
Z analizy sklepowej ekspozycji, przeprowadzonej przez spółkę...
Ich udział najszybciej rośnie w Polsce...
Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji...
Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać...
Inflacja napędza spiralę...
Absurdów podatkowych nie brakuje...