Sprzedawany na stacjach Intermarché biodiesel B20 składa się w 80 % z oleju napędowego (ON) i w 20% z estrów kwasów tłuszczowych. Parametry jezdne obu paliw są bardzo zbliżone. Natomiast biodiesel jest bardziej ekologiczny w stosunku do ON, odnawialny i nietoksyczny. Używanie biopaliw pozwala również na zmniejszenie importu i zużycia ropy.
Oferowany klientom Intermarché nowy biodiesel B20 posiada wszystkie wymagane atesty i certyfikaty wydane przez akredytowane laboratorium. Producentem biodiesla jest znany dostawca paliw firma J&S ENERGY S.A.
Dodatkowym atutem dla klientów posiadających samochody z silnikiem diesla jest cena biopaliwa, która wynosi ok. 4 zł.
- Większość klientów posiadających samochody z silnikiem diesla mniej lub bardziej świadomie ale już tankuje paliwo z domieszkami. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że na początku biodiesel B20 będzie wybierany głównie przez kierowców z firm transportowych i rolników, ponieważ oni już się przyzwyczaili do tego rodzaju paliwa. Natomiast wraz ze wzrostem świadomości konsumentów liczba kierowców, którzy zaczną tankować biodiesla z pewnością również się zwiększy - mówi Aleksander Hołoga, specjalista ds. stacji paliw w Intermarché. Zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 czerwca 2007 r. istnieje obowiązek stosowania biokomponentów w paliwach. W 2008 roku wynosi on min. 3,45%, natomiast do roku 2013 wrośnie on do 7,10%.
Jeżeli test w wybranych stacjach Intermarché wypadnie pozytywnie, sieć zacznie modyfikację pozostałych stacji dostawiając zbiornik pod biopaliwo. Natomiast nowe stacje będą już wyposażane w dodatkowy zbiornik.
tagi: Intermarche , bio paliwo w intermarche ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...