Piwiarnie Warki są na naszym rynku przedsięwzięciem nowatorskim. Jego celem jest stworzenie sieci lokali dedykowanych jednej marce (brand oriented pub). Model biznesowy Piwiarni opiera się na ścisłej współpracy między gastronomem a browarem. Lokale sieci moją jasno określony, piwno - sportowy charakter. Podkreśla to staranny, wysmakowany wystrój lokalu ze sportowymi i piwnymi akcentami oraz ekrany plazmowe, umożliwiające oglądanie w komfortowych warunkach najważniejszych wydarzeń sportowych.
Oryginalna formuła - dynamiczny rozwój
Piwiarnie cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów. Dowodzi tego 15% wzrost sprzedaży w lokalach sieci w pierwszej połowie 2008 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Choć Piwiarnie sprzedają także inne alkohole, są nastawione głównie na sprzedaż i promocję piwa. Przeciętna roczna sprzedaż w lokalu sieci wynosi 100 000 kufli 0,5l rocznie. Średnia dla przeciętnego pubu to 18 000 kufli.
Przedstawiciele Grupy Żywiec S.A. podkreślają, że sukces Piwiarni opiera się na starannym wyborze lokalizacji oraz partnerów biznesowych. „Nasi partnerzy muszą dysponować odpowiednim doświadczeniem w dziedzinie gastronomii oraz lokalizacją. Właśnie te dwa elementy połączone ze wsparciem, jakie im dajemy składają się na sukces Piwiarni Warki" - powiedział Michał Kisielewicz, Kierownik ds. Rozwoju Lokali Wizerunkowych w Grupie Żywiec S.A. „Piwiarnie rozwijają się niezwykle dynamicznie. Nasze dotychczasowe osiągnięcia oraz plan - ponad 60 lokali w ciągu dwóch lat od rozpoczęcia działalności, to ewenement na trudnym rynku usług gastronomicznych. Myślę, że o sukcesie Piwiarni zdecydował dobry pomysł na lokal. Okazuje się, że Polacy w ostatnim czasie zamiast pubów zaczynają wybierać rodzime Piwiarnie, które nawiązują do polskich tradycji picia piwa" - dodał Michał Kisielewicz.
Ponadprzeciętne zyski
Warka to ceniona przez konsumentów i jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się marek piwa w Polsce, która w ciągu trzech lat zanotowała 100% wzrost sprzedaży. Rola Piwiarni w promocji i budowaniu wartości marki jest nie do przecenienia.
„Piwiarnie to miejsca, które dają konsumentom możliwość bliskiego spotkania z Warką, wizyty w unikalnym świecie marki i doświadczenia jej niepowtarzalnych wartości. Bardzo dobry wizerunek Piwiarni przekłada się na wizerunek marki Warka" - powiedziała Joanna Nowakowska, Senior Brand Manager marki Warka w Grupie Żywiec S.A.
Piwiarnie to jeden z kluczowych elementów sukcesu marki Warka i całej Grupy Żywiec, dzięki którym wciąż zwiększa ona swoje udziały w rynku piwa. W pierwszym półroczu 2008 r., Grupa Żywiec S.A. zwiększyła ilościową sprzedaż o 5,2% - o 314 tys. hl do 6,1 mln hl. To więcej niż cały rynek, który w tym czasie wzrósł o 3,8%. Grupa Żywiec S.A. zawdzięcza wzrost sprzedaży rosnącej popularności przede wszystkim piw marek Żywiec, Warka i Specjal.
Piwiarnie to także zysk dla prowadzących je partnerów. Po przyjęciu kandydatury swojego lokalu, mogą oni liczyć na inwestycję Grupy Żywiec S.A. rzędu 300 000 zł netto, w tym m.in. projekt aranżacyjny wraz z realizacją, wyposażenie sali konsumenckiej, zestaw materiałów do promocji lokalu, kompletny ogródek Piwny, firmowy ubiór dla pracowników Piwiarni oraz wsparcie marketingowe, tj. promocje i reklamę ATL. Grupa Żywiec S.A. oferuje także program szkoleniowy dla obsługi Piwiarni oraz bardzo dobre warunki dostawy produktów. W wypadku przeciętnej Piwiarni Warki, roczny przychód netto ze sprzedaży wynosi w granicach 600 000 zł, natomiast roczny zysk netto gastronoma (z uwzględnieniem amortyzacji) około 100 000 zł.
Piwiarnia - miejsce z klimatem
Piwiarnie Warki to miejsca, które umożliwiają emocjonowanie się widowiskami sportowymi wraz z przyjaciółmi przy kuflu piwa. Ich unikalną atmosferę tworzą oryginalne, zaprojektowane z dbałością o każdy szczegół wnętrza. Solidne drewniane ławy i stołki barowe, charakterystyczne kolumny oraz masywny bar tworzą unikalny klimat miejsca w którym króluje złoty trunek. Każdy miłośnik atmosfery pubowej powinien poczuć się tam dobrze. Ceny kształtują się na niewygórownym poziomie. Duży nacisk położony jest także na odpowiednio dobraną i wyszkoloną obsługę. Wdrażane są nowe trendy obsługi Klientów. W warszawskiej Piwiarni oferowana jest np. autopiwiarnia: kran z piwem znajduje się na stole Klienta, który własnoręcznie nalewa piwo do swojego kufla prosto z beczki. Dzięki temu ma szansę poczuć się swoim własnym barmanem.
Piwiarnie oferują także dobrze dopasowane do piwa posiłki: od przekąsek po potrawy z grilla. Lokale organizują także imprezy tematyczne (np. koncerty, występy karaoke, wspólne oglądanie meczów), a także promocje indywidualne i koordynowane przez Grupę Żywiec S.A. Specyfiką piwiarni jest sprzedaż piwa „na metry", w belkach mieszczących 5 lub 10 kufli.
tagi: Warka , Piwiarnie Warki ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...