Całkowita wielkość sprzedaży wzrosła o 314 tys. hl w porównaniu z zeszłym rokiem, osiągając 6,1 mln hl piwa. Wzrost wynika głównie z wyższej sprzedaży marki premium Żywiec, marki segmentu podstawowego (mainstream) Warka oraz marki regionalnej Specjal. Sprzedaż netto wzrosła o 135 mln PLN w porównaniu z zeszłym rokiem i wyniosła 1 844 mln PLN. Wzrost (o 7,9%) jest spowodowany przede wszystkim wyższym wolumenem sprzedaży oraz podwyżką cen naszych produktów wprowadzoną w maju 2008 r.Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 277 mln PLN i osiągnął wartość o 20 mln PLN niższą niż w zeszłym roku na skutek bardzo znacznego wzrostu cen surowców i opakowań oraz wyższych kosztów osobowych i energii. Ponieważ podwyżka cen produktów Grupy Żywiec nastąpiła dopiero w maju, dodatkowe przychody w pierwszym półroczu nie zrównoważyły w pełni wyższych kosztów surowców.
Skonsolidowany zysk netto osiągnął wartość 209 mln PLN - o 18,6 mln PLN niższą niż w zeszłym roku, głównie ze względu na niższy zysk z działalności operacyjnej i wyższe koszty finansowe. Skonsolidowany zysk netto został częściowo zrównoważony przez niższy podatek dochodowy od osób prawnych CIT ze względu na niższy zysk przed opodatkowaniem.
Pierwsza połowa roku 2008 - to wzrost sprzedaży powyżej rynku. Grupa Żywiec zanotowała wzrost sprzedaży krajowej o 5,2%, a cały rynek piwa w Polsce wzrósł o 3,8%.
tagi: Grupa Żywiec ,
Mondelez Polska, lider w branży przekąsek, ogłasza dwa nowe...
71 proc. osób po 60. roku życia chce pracować. Główną...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...