Raporty

Idą święta!

Czwartek, 15 października 2015 HURT & DETAL Nr 10/116. Październik 2015
Coroczną bitwę o portfele klientów czas zacząć! Polscy kupcy już zastanawiają się nad świątecznym asortymentem. Wyprzedzić czas i zawsze być o krok do przodu przed konkurencją – rozpoczynamy pierwsze przygotowania do Bożego Narodzenia. Przeprowadzamy rozpoznanie rynku.
Tradycja obchodów świąt Bożego Narodzenia jest głęboko zakorzeniona nie tylko w narodzie polskim, ale również na całym świecie. Jednak w każdym państwie panują nieco odmienne tradycje i zwyczaje świąteczne. W Polsce są to spotkania z rodziną przy wspólnym wigilijnym stole, na którym nie może zabraknąć opłatka i 12 potraw.

Dla każdego z nas czas Bożego Narodzenia to dni szczególne. Kojarzą się z dzieciństwem, zapachem świątecznych wypieków, serdeczną atmosferą kolacji wigilijnej, radością, jaką dostarczają choinka i prezenty, a także z wspólnym kolędowaniem i uczestnictwem w pasterce.
Polacy obchodzą święta w sposób tradycyjny. Większość spędza je w domu, z rodziną, przyjaciółmi.

Przedświąteczna gorączka zakupów

Około 1 200 zł – średnio tyle Polacy przeznaczą na Boże Narodzenie, z czego ok. 474 zł na artykuły spożywcze – tak prognozowano przed ubiegłorocznymi świętami. W tym roku będzie podobnie. Najważniejszym czynnikiem decydującym o poziomie planowanych wydatków na święta Bożego Narodzenia jest wysokość łącznego dochodu gospodarstwa domowego.

Jednymi z ważniejszych aspektów związanych z przygotowaniem sklepu do okresu świątecznego są promocje i świąteczne zapasy – bo lepiej mieć za dużo niż za mało, zwłaszcza w kategoriach produktowych z długim terminem przydatności.

Warto zwrócić uwagę także  na uniwersalne opakowania, ale ze świątecznymi owijkami, które po sezonie można zdjąć i produkty sprzedawać w standardzie. Już w październiku należy także rozpocząć „świąteczne” negocjacje z producentami, ważne jest ustalenie wizualizacji standów i wysokości rabatów. Kolejna istotna sprawa, to komplementarność: produkty powinny być wystawiane wśród artykułów współkupowanych – co podnosi obroty. 

W listopadzie i grudniu półki wypełni świąteczna oferta. Już teraz prezentujemy listę produktów, których nie może zabraknąć w żadnym sklepie.



tagi: Idą święta , raport ,