Browarnicy z Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej nie spoczywają na laurach. Wciąż poszukują, próbują i warzą kolejne specjalności. Po ubiegłorocznym sukcesie piw Bock, Marcowe, Porter, Białe i APA, tej jesieni do rodziny Żywca dołącza nowy gatunek – Saison.
Wiosną tego roku Żywiec ogłosił konkurs dla konsumentów. Po raz drugi mogli oni zdecydować, jaki z proponowanych kilkunastu gatunków piw powiększy portfolio marki. W głosowaniu wzięło udział ponad 70 tys. osób, a znakomita większość z nich zdecydowała, że jesienią żywieccy piwowarzy uwarzą właśnie Saison.
Żywiec Saison to piwo warzone w stylu belgijski Ale, z wykorzystaniem francuskich drożdży górnej fermentacji oraz czterech rodzajów słodu: dwóch jęczmiennych oraz pszenicznego i wiedeńskiego. Fermentowane jest tradycyjnie w otwartych kadziach, a dodatek skórki z gorzkiej pomarańczy nadaje mu wyjątkowy rześki aromat.
Gatunek tego piwa wywodzi się z południowej Belgii, gdzie pierwotnie przygotowywane było na lato, aby w upalne dni przynosić orzeźwienie. Stąd jego nazwa – sezonowe. Z czasem, dzięki rozwojowi technologii, możliwa stała się produkcja saison także w innych porach roku, przy zachowaniu świetnej jakości i doskonałego smaku.
- Saison doskonale uzupełnia piwną mapę Żywca, która przypomina, że piwo to trunek niezwykle złożony, może mieć nieskończenie wiele smaków i aromatów – mówi Izabela Głodek, dyrektor marki Żywiec i Innowacji w Grupie Żywiec. - Tworząc kolejne żywieckie gatunki umożliwiamy szerokiemu gronu konsumentów poznanie różnych piwnych stylów i przybliżamy kulturę piwną – podkreśla.
Wprowadzenie na rynek Żywca Saison wspierać będzie kampania w telewizji, prasie i Internecie oraz w punktach sprzedaży. Nowy gatunek dostępny jest w sklepach od początku października w butelce zwrotnej 500 ml. Najlepiej smakuje podawane w temperaturze 12-14O C.
Za adaptację spotu TV odpowiada agencja Ogilvy & Mather, a za BTL – agencja JUST. Aktywacje interaktywne – agencja GONG, wsparcie PR zapewnia Roots PR. Planowaniem i zakupem mediów dla marki Żywiec zajmuje się dom mediowy MediaVest.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.