"Głównym założeniem fuzji jest intensywne rozwijanie marek w skali międzynarodowej
- mówi Janis Samaras, Prezes Zarządu KofolaHoop S.A. - nowo powstała grupa to synergia kompetencji produkcyjnych, logistycznych i sprzedażowych Hoop oraz marketingowego know-how Kofoli".
Akcje spółki KofolaHoop S.A. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.. Zarząd Spółki w większości stanowią menadżerowie czeskiej spółki Kofola Holding a.s.. Największym akcjonariuszem KofolaHoop S.A. stała się firma KSM Investment S.A. (właściciel Kofola Holding a.s.), która po połączeniu posiada pakiet akcji 56,99% kapitału zakładowego spółki.
Prezesem Zarządu KofolaHoop S.A. jest Janis Samaras, dotychczasowy dyrektor zarządzający Kofola Holding a.s.
Działalność operacyjna w Polsce prowadzona jest przez Hoop Polska Sp. z o.o., która posiada zakłady produkcyjne w Kutnie, Bielsku Podlaskim, Grodzisku Wielkopolskim oraz Tychach.
Prezesem Zarządu Hoop Polska Sp. z o.o. jest Vassilen Tzanov, odpowiedzialny za rozwój spółki w Polsce. Od 11 lat Tzanov związany jest ściśle z branżą spożywczą w Polsce i za granicą. W latach 1997-2004 pracował już w firmie Hoop S.A. jako Dyrektor Handlowy. Był dyrektorem generalnym spółki dystrybucyjnej i członkiem zarządu Heineken Slovensko na Słowacji. Pracował jako Menadżer ds. rozwoju sprzedaży i dystrybucji w Heineken CEE Management GmbH w Wiedniu oraz jako kierownik projektu odpowiedzialny za restrukturyzację systemu sprzedaży i dystrybucji Grupy Żywiec. Vassilen Tzanov ukończył handel zagraniczny w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W skład zarządu wchodzą również dwaj członkowie: Tomasz Jankowski oraz Wojciech Górski.
KofolaHoop S.A. działa na niezwykle obiecującym i dynamicznie rozwijającym się rynku Europy Środkowo-Wschodniej zatrudniając ponad 2500 osób.
Do 2010 roku spółka planuje objąć pozycję lidera wśród producentów na rynku napojów bezalkoholowych w krajach Grupy Wyszehradzkiej (V4). Celem firmy jest to, aby w każdym z krajów co najmniej dwie marki zajęły pierwsze lub drugie miejsce w swoim segmencie. Obecnie do portfolio Kofoli należą m.in.: tradycyjny, oparty na oryginalnym przepisie napój typu cola - Kofola, linia napojów owocowych Jupí, syropy i koncentraty, napój dla dzieci Jupík, naturalna woda źródlana Rajec i Capri Sonne.
Produkty oferowane przez Hoop S.A. obejmują paletę blisko 100 pozycji. Najbardziej znane marki to napoje: Hoop Cola, Hoop Fruti oraz woda mineralna Arctic. Firma produkuje także napoje należące do grupy private labels - produkowane dla firm zewnętrznych, głównie dużych sieci handlowych.
W ślad za fuzją firm, rozpoczął się proces zmian identyfikacji korporacyjnej firmy. Kofola Hoop S.A. ma nowe logo i claim „Napoje życia i emocji". Logo KofolaHoop składa się z nazwy Hoop i Kofola oraz symbolu czterolistnej koniczyny i jest używane przez spółki KofolaHoop S.A. oraz Kofola Holding a.s. Niezależne logo Kofola z czeskim hasłem jest używane na terenie Republiki Czeskiej przez spółkę Kofola a.s. Również niezależne logo Hoop z polskim hasłem (Napoje życia i emocji) jest używane na terenie Polski przez spółkę Hoop Polska S.A. W ramach re-brandingu zmieniona została również czcionka oraz wzory dokumentów firmowych. W następnych miesiącach będą następować kolejne zmiany identyfikacji koroporacyjnej firmy.
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...