Advertisement

Nieskategoryzowane

Henkel aktywnie promuje odpowiedzialność za światowe zasoby wody.

Wtorek, 26 sierpnia 2008
W ciągu ostatnich dziesięciu lat Henkel zdołał zmniejszyć niemal o połowę ilość wody niezbędnej do wyprodukowania jednej tony gotowych towarów. Receptury wielu innowacyjnych produktów Henkla opracowane zostały tak, żeby w trakcie produkcji materiałów, a potem korzystania z nich, znacznie ograniczać zużycie wody. Henkel włącza się także do akcji promujących dbałość o stan zasobów naturalnych i ograniczanie zanieczyszczenia ścieków. W tym roku firma jest oficjalnym sponsorem wystawy Expo 2008 w Hiszpanii. Jej tematem przewodnim jest „Woda i zrównoważony rozwój".

Od wielu lat Henkel w swoich pro-ekologicznych działaniach koncentruje się na maksymalnie efektywnym wykorzystaniu zasobów naturalnych. W ciągu ostatniej dekady koncern zdołał o 48 % zmniejszyć zużycie wody, potrzebnej do wyprodukowania jednej tony materiałów. Jednak ten wynik nie satysfakcjonuje firmy. Kolejnym celem Henkla jest dalsze efektywne ograniczanie zużycia wody w procesie produkcyjnym. Zaplanowano, iż w ciągu najbliższych pięciu lat spadnie ono o kolejne 10 %.

Na początku 2008 r. Henkel zainicjował globalny program, łączący pod jednym szyldem dwie niezwykle istotne dla firmy kwestie - jakość i zrównoważony rozwój. W ramach inicjatywy „Jakość i odpowiedzialność" podjętych zostało wiele działań zmierzających do tego, aby wszystkie produkty firmy były efektem łączenia wysokiej wydajności i skuteczności oraz odpowiedzialności za kondycję ludzi i środowiska.

 

„Koncentrujemy się na tym, aby nasze marki sprawdzały się w praktyce, a przy tym były przyjazne dla środowiska. Poszukujemy wydajnych produktów, wytworzonych w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To ułatwia patrzenie w przyszłość i szukanie koncepcji nowych, innowacyjnych produktów". - wyjaśnia Christian-André Weinberger, starszy wiceprezes firmy Henkel, odpowiedzialny w skali globalnej za detergenty. - „Koncepcja firmy Henkel obejmuje proekologiczną optymalizację wszystkich naszych technologii w trzech fazach: surowce, proces produkcyjny i użycie materiału." Oznacza to, że np. specjaliści z firmy szukają oszczędności w zużyciu wody i energii nie tylko na etapie produkcji, ale także później - podczas samego już stosowania produktu. Dlatego np. zaawansowane detergenty i środki czyszczące firmy Henkel osiągają pełną moc i skuteczność nawet przy niskich temperaturach.

 

Henkel przykłada ogromną wagę do jak najefektywniejszego wykorzystania surowców pochodzących ze źródeł odnawialnych, stosowania w procesie pakowania materiałów uzyskanych na drodze recyklingu a także wyposażania detergentów w precyzyjne miarki do dawkowania produktów. „Podstawowym i niezbędnym warunkiem powodzenia tej inicjatywy jest współodpowiedzialne zachowanie konsumentów. Decydując o zakupie, powinni oni kierować się cechami takimi jak: wysoka wydajność i ekologiczność, winni też wiedzieć jak w prawidłowy sposób stosować te produkty, by przyczyniać się do ochrony środowiska "- dodaje Christian-André Weinberger.

 

Produkty tez chronią zasoby


Również kosmetyki, oprócz tego, że muszą zdobyć sympatię i uznanie konsumentów, powinny być bezpieczne dla użytkowników i środowiska naturalnego. Przykład: klienci lubią, gdy mydło dobrze się pieni. Do niedawna uzyskanie efektu piany wiązało się ze znacznym zużyciem wody. Henkel opracował jednak innowacyjną formułę Fa Soft Foam. To specyficzne mydło w płynie wyposażone zostało w specjalną pompkę, która podczas dozowania płynu wytwarza delikatną piankę, eliminując konieczność dodawania wody. Jest to równoznaczne ze zmniejszeniem zużycia wody podczas mycia rąk.


Innowacją działu Adhesives Technologies firmy Henkel jest stosowana w przemyśle technologia nano-ceramicznej obróbki wstępnej metalu. Bonderite NT-1 - to specjalna powłoka stanowiąca jedną z najwyższych ochron antykorozyjnych. Jednocześnie znacznie przewyższa podobne jej technologie, jeśli chodzi o ekologiczność i energooszczędność. Zastosowanie Bonderite NT-1 w procesie produkcyjnym nie tylko zmniejsza zużycie energii o 30 % na etapie przygotowania i nakładania, ale może także aż o 10 % obniżyć zużycie wody. W procesie obróbki z użyciem Bonderite NT-1 nie ma metali ciężkich zanieczyszczających wodę, co z kolei przekłada się na niższe koszty oczyszczania i odprowadzania ścieków.


Henkel zawsze dostrzegał i promował potrzebę harmonijnego rozwoju w gospodarce, ekologii oraz życiu społecznym, czyli zrównoważony rozwój. Dowodem tego może być udział firmy w tegorocznej Wystawie Światowej. Henkel jest oficjalnym sponsorem tej prestiżowej imprezy odbywającej się w Saragossie w Hiszpanii. „Woda i zrównoważony rozwój" - hasło będące tematem przewodnim Expo 2008, idealnie współgra z ambicjami i dążeniami Henkla. Koncern aktywnie promuje zarówno świadomość kwestii związanych z wodą, jak i poczucie odpowiedzialności za jej zasoby.

tagi: Henkel ,