Spójna strategia, nowa estetyka i komunikacja
Jesienią ubiegłego roku zdecydowano tradycyjnie kojarzonej Goplanie nadać nową, kobiecą i nowoczesną osobowość Odświeżono logotyp i zmieniono opakowania. Czekoladowa kolorystyka, nowe liternictwo, lakier UV i sensualne zdjęcia stworzyły wizerunek ekskluzywnej i spójnej linii produktowej, wyraźnie dostrzegalnej i wyróżniającej się na sklepowej półce. Wraz z wizerunkiem odmłodzono grupę docelową marki, poszerzając ją o młode, dynamiczne kobiety. To dla nich przygotowano portal społecznościowy http://www.czekoterapia.pl/. Lifting przeszła także strona internetowa pod adresem http://www.goplana.pl/.
W ślad za zmianami wizerunku, poszły inwestycje w nowe produkty. Poszerzono ofertę pralin o mini czekoladki nadziewane KOKO, najmniejsze na rynku. Wprowadzono batoniki - by zająć pozycję w kategorii batonów impulsowych. Rozbudowano linię czekolad mlecznych, która obecnie liczy aż 12 oryginalnych pozycji! Wprowadzono Klasyczne czekolady gorzkie nadziewane, o unikalnych smakach nadzienia. Jedyne takie na polskim rynku. Jakie efekty przyniosły przeprowadzone zmiany?
Sytuacja na rynku
Czekoladowy rynek w Polsce odznacza się dużą dynamiką i wszystko wskazuje na to, że trafne decyzje marketingowe Goplany, w kontekście ogólnych tendencji wzrostowych, złożyły się na wymierny sukces, obiektywnie mierzalny ilością i wartością sprzedaży.
Rynek czekolad total stale rośnie i obecnie jest wart 1,03 mln zł, co ilościowo przekłada się na 39,1 tys. ton. W odniesieniu do roku ubiegłego, wzrost ten wyniósł 9,2%. Najbardziej dynamicznie wzrastający rynek pralin, obecnie wart 890 tys. zł, odnotował wzrost sprzedaży o 13,2% w porównaniu do okresu ubiegłego.
Jutrzenka, do której należy marka Goplana, jest liderem w ujęciu ilościowym i dynamicznie rozwijającą się firmą w branży (MEMRB MAT MA08). Rocznie sprzedaje 24,6 tys. ton słodyczy, co daje jej pozycję nr 1 na rynku. Po liftingu opakowań i repozycjonowaniu marki Goplana do wyższego segmentu, największą dynamikę sprzedaży zanotowano w kategorii czekolad nadziewanych, gdzie przyrost wyniósł aż 81,2%!
Wprowadzone i nadal realizowane zmiany w zakresie strategii zarządzania marką Goplana przekładają się na rynkowy sukces. Tym większy, że mierzalny już teraz, nie tylko wzrostem sprzedaży, ale także poziomem satysfakcji klienta. A to przecież nie koniec metamorfozy.
tagi: Goplana ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...