Celem podjętych działań, zarówno zmiany opakowań, jak i kampanii, jest odmłodzenie wizerunku produktu
oraz poszerzenie grupy celowej o kobiety w ciąży, młode mamy oraz osoby, które ze względów zdrowotnych powinny ograniczyć spożywanie kawy naturalnej.
Anatol, sztandarowa marka ekspresowej kawy zbożowej Delecta zyskała nowoczesne, „aromatyczne" opakowania. Zmieniono kolorystykę na bardziej słoneczną i dynamiczną. Odświeżono logotyp, utrzymując postać dziadka Anatola, ale w „odmłodzonej" estetyce graficznej. Wielopokoleniowy charakter zbożówki podkreślają zdjęcia dziadka Anatola w towarzystwie dzieci. Na rewersie pudełek pojawiły się przepisy i alternatywne propozycje podania kawy.
W sposób czytelny oznaczono skład i wartości odżywcze produktu, zgodnie z założeniami programu „Wiem, co wybieram", w którym uczestniczy Rieber Foods Polska S.A. z marką Anatol. Charakterystyczny symbol programu został widocznie wyeksponowany na froncie opakowań. Producent komunikuje także fakt uzyskania przez Anatola pozytywnej opinii Polskiego Towarzystwa Dietetyki.
Dodatkowo, w sierpniu br. na rynku pojawi się Anatol klasyczny w limitowanej serii - pojemnej puszce z 50 saszetkami kawy.
Przeprowadzone zmiany Delecta wspiera PR-owo i reklamowo na łamach poradnikowej prasy kobiecej (NAJ, Przyjaciółka, Claudia, Poradnik Domowy, Samo Zdrowie), w tytułach kierowanych do rodziców - Mamo to Ja i Rodzice, a także w krzyżówkach Panoramicznych. Reklamie towarzyszą samplingi 500 tys. próbek. Kawa Anatol Delecty znajdzie się także w paczkach rozdawanych kobietom po 40 roku życia, kobietom w ciąży, młodym mamom w placówkach medycznych, szpitalach czy szkołach rodzenia, w ramach programu „Witalność po 40", „Będę Mamą" i „Skarb Malucha".
Metryczka kampanii:
Charakter kampanii: informacyjno-wizerunkowa
Czas trwania: lipiec-sierpień 2008 r.
Hasło kampanii: Anatol w zgodzie z naturą...
Media: prasa kobieca, parentingowa, wyd. krzyżówkowe Technopol
Zakup mediów: Starcom
Kreacja reklamy prasowej: Lemon Tree
Lifting graficzny opakowań: Lemon Tree / Czteryczwarte
Za programy „Witalność po 40", „Będę Mamą", „Skarb Malucha" odpowiada: Pelagros - agencja marketingu bezpośredniego,
Wsparcie PR: Kolterman Media Communications
tagi: Delecta , kampania Delecta ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...