Nowości

Herbaty IRVING - pierwsze na polskim rynku produkty spożywcze z opisem w języku Braille'a

Czwartek, 31 lipca 2008
Herbaty IRVING to pierwsze na polskim rynku produkty spożywcze, które mają na opakowaniach oznaczenia w języku Braille'a. Informacja ta została potwierdzona przez Polski Związek Niewidomych, największą w kraju organizację działającą na rzecz ludzi niewidomych i słabo widzących.

Opis na opakowaniach IRVING ma ułatwić osobom niewidomym oraz słabo widzącym znalezienie, zarówno na sklepowej półce jak i w domowej szafce, odpowiedniego rodzaju i smaku herbaty. Charakterystyczne „kropeczki" Braille'a to także działanie edukacyjne - zwrócenie uwagi osób widzących na bariery napotykane przez ludzi niewidomych

 

Oznaczenie w języku Braille'a powstały dzięki współpracy z Markiem Jakubowskim ze Studia Tyflografiki i Grafiki Komputerowej, który od 23 lat pracuje z niewidomymi dziećmi. Spółka Inntea, która zadebiutowała marką Irving w kwietniu br., jest prekursorem tego typu działań na rynku spożywczym.

 

Zgodnie z zaleceniem parlamentu europejskiego i Rady UE od roku 2009 wszyscy producenci leków ogólnodostępnych zobowiązani są do zamieszczania na opakowaniach preparatów napisów w języku Braille'a. Nie tylko firmy farmaceutyczne, ale także coraz więcej producentów z innych branż zaczyna stosować opisy swoich produktów umożliwiające osobom niewidomym ich odczytanie.

tagi: Irving herbaty ,