Sekretem produkcji likworków jest szczelne zamknięcie płynnego nadzienia, np. alkoholu, w cukrowej skorupce, często również oblanej - jak w przypadku Likworków gdańskich - cienką warstwą czekolady. O tym, jak trudne jest to zadanie, świadczy fakt, że oprócz Bałtyku żaden z polskich producentów nie dysponuje technologią, która pozwalałaby na produkcję tych słodyczy. Wprawdzie produkuje się w Polsce czekoladki z alkoholem, jednak ich nadzienie ma formę zagęszczoną, zamkniętą bezpośrednio w czekoladzie.
- Podstawową barierą w produkcji likworków jest skomplikowana technologia - potwierdza Konrad Mickiewicz, Prezes Zakładów Cukierniczych Bałtyk. - Jednak dzięki posiadanym przez nas liniom produkcyjnym, a przede wszystkim talentowi zaangażowanych w produkcję technologów, jest ona możliwa. Likworki wymagają ścisłego przestrzegania dyscypliny w całym procesie wytwarzania, jak również zachowania szczególnych warunków produkcji.
Obecne do tej pory na polskim rynku cukierki z płynnym alkoholem pochodziły przede wszystkim z zagranicy. Bałtyk ma jednak nad nimi przewagę, gdyż - jak zapowiada Joanna Klarzyńska, kierownik marketingu - jego wyrób jest tańszy niż importowane.
Cukiernicy z Gdańska oferują mieszankę likworków w trzech smakach: brandy, żubrówka i żurawinówka. Dostępne są one w dwóch rodzajach opakowań: luzem w 2,5-kilogramowym displayu oraz jako wyrób konfekcjonowany - w kartoniku 180 gram, nadającym się na upominek.
Likworki gdańskie poszerzą gamę produktów wytwarzanych w gdańskich zakładach, które słyną przede wszystkim z produkowanych od ponad dwudziestu lat czekolad Finezja, cieszących się uznaniem szczególnie na Pomorzu.
Gdańskie zakłady cukiernicze mają głęboką tradycję, sięgającą lat dwudziestych minionego stulecia. W czasach PRL znacjonalizowane, później były zarządzane przez zagranicznych właścicieli. Obecnie właścicielem Bałtyku jest polski producent słodkości - Bomilla z Włocławka. Włodarze firmy są dumni z tradycji zakładów Bałtyk. Chcą ją kultywować, produkując wyroby według starych sprawdzonych polskich receptur. Organizacja i sposoby pracy są ciągle doskonalone, aby sprostać oczekiwaniom rynku i móc wytwarzać produkty unikalne w skali kraju. Tak jak w przypadku likworków, które łączą w sobie nowoczesność i odwołanie do tradycji, bowiem gdański Bałtyk w swej historii wytwarzał już podobne słodycze. Było to pod koniec lat 70-tych XX wieku. Cukierki były wypełnione płynnym nadzieniem z dodatkiem naturalnej kawy. W odróżnieniu od Likworków gdańskich nie zawierały one alkoholu, gdyż były dedykowane kierowcom.
tagi: Likworki ,
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Sieć utrzymała silny trend wzrostu sprzedaży w pierwszym...
Mondelēz International zainwestował w estońską firmę...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...