Jeszcze w 2000 roku KP sprzedawała rocznie 5 milionów hl - czyli 1/3 obecnej produkcji, posiadając wówczas 28.4% udziałów w rynku. Na początku roku 2005 KP ponownie podniosła poprzeczkę - do 10 milionów hl - osiągając 37,4% udziału w polskim rynku piwa. Przy obecnym 15-milionowym poziomie sprzedaży Kompania Piwowarska ma 40,8-procentowy udział w krajowym rynku piwa.
Polska jest dziewiątym pod względem wielkości rynkiem piwa na świecie i piątym w Europie. Z kolei Tyskie, sztandarowa marka Kompanii Piwowarskiej, jest największą piwną marką w Polsce i zarazem jedną z najlepiej sprzedających się w Europie. Sprzedaż samej marki Tyskie, osiągająca poziom niemal 6 milionów hl, przy 16-procentowym udziale w rynku, to więcej, niż cały słowackie spożycie piwa. Natomiast całoroczna sprzedaż KP (15 milionów hl) to prawie tyle samo, ile rocznie wypijają Czesi - najwięksi piwosze świata!
Komentując rekordową sprzedaż 15 mln hl piwa, Dieter Schulze, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej, powiedział: "Coraz więcej konsumentów napojów alkoholowych wybiera właśnie piwo, ale najbardziej cieszy nas fakt, że to właśnie Kompanii Piwowarskiej udaje się od lat rozwijać w tempie znacznie przekraczającym wzrost branży piwnej. W ten sposób KP przyczynia się do rozwoju kultury odpowiedzialnego spożycia piwa w Polsce."
Dynamika sprzedaży Kompanii Piwowarskiej jest dwukrotnie większa, niż w całej branży. Marki KP wybierane są przez konsumentów o wiele chętniej, niż inne dostępne na rynku, dzięki temu, że idealnie spełniają oczekiwania konsumentów; nic dziwnego, że wielu piwoszy chętnie przerzuca się na marki z portfela Kompanii Piwowarskiej. W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła sprzedaż oraz udział w rynku marek KP: w przeciągu roku marki Żubr i Lech osiągnęły dwucyfrowy poziom wzrostu (odpowiednio 17% i 11%). Kompania Piwowarska osiąga tak dobre wyniki również dzięki współpracy z kilkuset partnerami handlowymi, którym zapewnia nie tylko bardzo poszukiwane marki piwa, ale również atrakcyjne warunki współpracy oraz wsparcie.
tagi: Kompania Piwowarska , Lech , Tyskie , Lech Free , KP ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...