Shop Doctor

Działamy a nie narzekamy ! Taki jest wynik badań

Środa, 28 maja 2014
Z badań ,,Barometr ING: Realizujemy czy snujemy”* przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie ING Banku Śląskiego wynika, że aż 64% respondentów woli działać niż narzekać na swoją sytuację. To pokazuje, że Polacy są przedsiębiorczy i dążą do realizacji swoich planów. Główną przeszkodą Polaków na drodze do wdrożenia swoich zamierzeń jest niekorzystna sytuacja finansowa ( tak twierdzi 54% respondentów).
Co drugi Polak jako główny powód odkładania realizacji swoich planów na przyszłość wskazuje brak możliwości finansowych. W dalszej kolejności Polacy wymieniają brak czasu (29%) oraz brak wytrwałości (15%).

To co najczęściej nas hamuje to zwlekanie i wymówki. A ponieważ są wymówki, które zawsze dobrze brzmią, to na pierwszym miejscu tego co nas powstrzymuje w działaniu, umieszczamy brak środków finansowych. – mówi Jacek Walkiewicz, trener motywacji i ekspert ING.- Ciągle jeszcze trudno jest nam mówić o pieniądzach jak o naturalnym środku do realizacji życiowych celów. Naturalnym to znaczy takim, który jest dostępny tylko należy aktywnie go poszukać np. udając się do banku – dodaje Walkiewicz.

Zleceniodawcy badania dodają:
W ciągu ostatniej dekady w polskim społeczeństwie zaszło wiele bardzo pozytywnych zmian. Polacy coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, jak wiele w drodze do sukcesu zależy od nich samych. Z naszych badań wynika, że zdecydowana większość Polaków woli działać niż narzekać na swój los. W ślad za tymi deklaracjami nie idą jednak czyny, bo aż 71% przyznaje, że odkłada realizację ważnych planów na później. – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim.

*Informacje o badaniu:
„Barometr ING: Realizujemy czy snujemy” to badanie zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie ING Banku Śląskiego w kwietniu 2014 roku. Badanie było częścią Omnibusa, czyli wielotematycznego sondażu realizowanego techniką CAPI, w trakcie wywiadu osobistego (face-to-face), w domach respondentów. Badanie Omnibus przeprowadzane jest na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1001 osób  w wieku 15+. Próba ma charakter losowo-kwotowy, czyli zapewnia losowy dobór lokalizacji do badania,a jednocześnie gwarantuje zgodność struktury próby ze strukturą populacji. Celem badania było poznanie postaw Polaków wobec planowania oraz określenie znaczenia finansów w procesie planowania i odkładania swoich planów i zamierzeń.

tagi: ING , TNS Polska ,