Konsumenci bardzo polubili jabłkową wersję Somersby. Napój okazał się ogromnym sukcesem Carlsberg Polska i jednocześnie wpłynął na wzrost dynamiki sprzedaży w segmencie piw smakowych w Polsce. To też stało się zachętą do wprowadzenia nowego wariantu smakowego.
Duże zainteresowanie marką Somersby było jednym z głównych motorów wzrostu segmentu piw smakowych w Polsce. W sezonie dynamika sprzedaży tej kategorii sięgała nawet 50% , podczas gdy rynek piw typu „lager” pozostawał niezmienny, a momentami nawet spadał. Według analiz rynkowych wzrost ten powinien utrzymać się na poziomie ok. 10% w okresie najbliższych 3 lat. Dla wielu osób piwa smakowe stanowią ciekawą alternatywę np. dla klasycznego piwa typu jasne pełne – mówi Maciej Pichlak, Marketing Manager marek międzynarodowych.
Wierzymy, że nowy wariant Somersby trafi w gusta konsumentów i powtórzy sukces wersji jabłkowej. Wyróżnikiem Somersby jest wyjątkowo pyszny i „niepiwny” smak. Jestem przekonana, że nowy Somersby Blackberry sprawdzi się doskonale podczas spotkań ze znajomymi oraz wiosennych i letnich imprez. Jest to również świetna propozycja dla osób otwartych na nowe doświadczenia - komentuje Joanna Dmochowska, Brand Manager marki Somersby.
Somersby BLACKBERRY będzie dostępny, podobnie jak wersja jabłkowa, w butelkach o pojemności 0,4 litra oraz półlitrowych puszkach. Działania reklamowe dla Somersby Blackberry obejmą materiały POS w sklepach, zaś od czerwca ruszy kampania billboardowa w 9 największych miastach w Polsce. Za kreację odpowiada agencja JWT, zakup mediów powierzono PHD Media Direction.
Jednocześnie od lutego emitowana jest nowa reklama telewizyjna wspierająca Somersby APPLE BEER DRINK w stacjach ogólnopolskich. Tym razem ekscentryczny Lord Somersby – główny bohater kampanii Somersby - opowiada jak wynalazł pokój na ziemi (http://www.youtube.com/watch?v=-VkkeqdMz4U). Z kolei w spocie, który dedykowany jest do internetu Lord opowiada o tym jak wpadł na pomysł stworzenia mediów społecznościowych http://www.youtube.com/watch?v=y63pOSe09wY&list=UU15Ym9Dtix9WCBm68-4z4XA