Shop Doctor

Jak producenci środków do prania walczą o lojalnego klienta?

Środa, 22 stycznia 2014
Silna konkurencja na półce, zarówno jakościowa, jak i cenowa - to czynniki, które zmuszają producentów środków do prania do ustawicznej walki o polskiego konsumenta oraz organizowania takich akcji, które pozwolą na utrzymanie stałej bazy powracających klientów. W przypadku produktów hipoalergicznych ma to tym większe znaczenie, że rodzice to jedna z najbardziej lojalnych grup konsumentów.
 
Dla rodzica niemowlaka i małego dziecka liczy się przede wszystkim oferowana jakość oraz bezpieczeństwo wybranego produktu. To konsument, który rzadko podejmuje spontaniczną decyzję, ale jednocześnie – nie lubi przepłacać. Determinantem wyboru środków do prania jest tutaj hipoalergiczny skład oraz stosunek ceny do liczby prań, które jest w stanie zrobić korzystając z danego produktu. Te informacje, wyraźnie zaznaczone na opakowaniach, gwarantują uwagę klienta oraz mogą w znaczny sposób przyczynić się do zakupu danej marki.

Rynek hipoalergicznych środków piorących jest niezwykle konkurencyjny, nie dziwią więc liczne ruchy ze strony producentów, mające na celu przyciągnięcie uwagi i zainteresowania klienta. Zauważmy, że współczesny rodzic szuka produktów bezpiecznych, hipoalergicznych, proekologicznych – nie zawierających fosforanów ani zeolitów, a przy okazji – w przystępnej cenie. Mimo że zasoby portfela w przypadku środków dla dzieci nie są głównym determinantem wyboru, dzisiejsza mama chce wiedzieć, że kupuje produkt dobry, nieuczulający, nie przepłacając jednocześnie. Ponieważ rodzice należą do bardzo lojalnej grupy konsumentów, czasem wystarczy jeden zakup by na stałe przywiązać ich do wybranego produktu. To jeden z głównych argumentów, dla których producenci organizują akcje promocyjne czy obniżają marże, co ma ułatwić podjęcie decyzji zakupowej przez klienta. W tym trendzie uczestniczą też marki proponowane przez Dramers S.A., producenta hipoalergicznych środków piorących CONCERTINO BABY.

– Polityka założona przez firmę nie polega na obniżaniu cen, ale przekazywaniu wartości dodatkowych, na przykład produktów gratisowych lub oferowanych za 50% ceny. Z naszego doświadczenia wynika, że takie zestawy rotują zdecydowanie szybciej na półce i to zarówno w obrębie drogerii czy sklepów detalicznych, jak i dużych sieci
– mówi Izabela Kujawa, przedstawiciel marki CONCERTINO BABY.

Linia CONCERTINO BABY to produkty dedykowane dla określonej grupy docelowej, jaką są rodzice małych dzieci, szukający produktów hipoalergicznych, nieuczulających, jednak w ekonomicznej cenie. – Jako producent pamiętamy, że produkty ukierunkowane na konkretne oczekiwania, lepiej je zaspokajają a przez to – lepiej się sprzedają – dodaje Izabela Kujawa.

Planowane na 2014 rok wsparcie sprzedaży CONCERTINO BABY w odniesieniu do detalistów i sieci odbywa się poprzez oferowanie zestawów promocyjnych zawierających najlepiej rotujące produkty. Wśród nich znajduje się hit marki, czyli pierwszy na rynku hipoalergiczny odplamiacz, który można w sposób bezpieczny, a zarazem skuteczny używać przy wywabianiu uciążliwych plam z odzieży i bielizny najmłodszych domowników. Atutem tego produktu jest także duże, ekonomiczne opakowanie (500 ml) oraz wygodny dozownik, pozwalający precyzyjnie dotrzeć do zabrudzonych miejsc. Hipoalergiczny odplamiacz CONCERTINO BABY oferowany jest za 50% ceny w zestawach z proszkami (1,6 kg) oraz żelami do prania (2 L). W pakietach z proszkami do prania taniej o 50% można zakupić także płyny do płukania (1 L) lub wybrać gratis, jak na przykład hipoalergiczną piankę do mycia ciała niemowlaków czy wygodną miarkę. Z kolei żele do prania oferowane są w gratisie z hipoalergicznymi olejkami do kąpieli. Jak zaznacza producent, oferty będą ważne do wyczerpania zapasów.

Źródło: Concertino-Baby.pl



tagi: środki do prania , CONCERTINO BABY. ,