Cydr Lubelski okazał się absolutnym hitem sprzedażowym, zdobywając w krótkim czasie prawie 50% udziałów w rynku. Dlatego AMBRA S.A. przygotowała kolejną propozycję – Cydr Lubelski Jabłko Suszone na Miodzie, wpisującą się w silny trend ewolucji rynku alkoholi, będący odpowiedzią na potrzeby konsumentów coraz częściej poszukujących innowacyjnych, smacznych i naturalnych napojów niskoalkoholowych.
„Cydr Lubelski z dnia na dzień podbił serca Polaków. Obserwując rynkowe trendy oraz dotychczasowy sukces naszego cydru chcemy w pełni wykorzystać jego potencjał. Polska jest przecież czołowym na świecie producentem jabłek” - mówi Zuzanna Krzystosiak, Brand Manager w Grupie Ambra S.A. – „Poprzez rozszerzenie portfolio marki o nowy smak Cydr Lubelski Jabłko Suszone na Miodzie stworzyliśmy ofertę dla osób, które szukają w cydrze orzeźwienia i dla tych, którzy chcą delektować się głębią smaku dojrzałych jabłek wydobytą dzięki połączeniu z naturalnym miodem gryczanym”.
Moda na cydr to w Polsce nowy trend konsumencki. Badania przeprowadzone na potrzeby AMBRA S.A. pokazują, że piją go zarówno miłośnicy wina, jak i piwa. Co ciekawe, cydr ma najwyższy poziom akceptacji nawet wśród osób niepijących, dlatego skutecznie rozszerza potencjał sprzedaży każdego sklepu i w dynamiczny sposób rekrutuje zupełnie nowych konsumentów. Jego świeży i uniwersalny charakter sprawia, że nie jest to produkt tylko sezonowy. Cechuje go całoroczna konsumpcja, co gwarantuje wysoką rotację i zwiększa obrót placówek handlowych przez dwanaście miesięcy w roku.
Z punktu widzenia efektywności sprzedażowej najlepszym rozwiązaniem na ekspozycję cydru jest umiejscowienie tej kategorii przy półce z piwami. To w tej lokalizacji klienci będą go w pierwszej kolejności poszukiwać. Warto również tworzyć własne, dedykowane aranżacje, ustawiając Cydr Lubelski w otoczeniu soczystych, polskich jabłek i wykorzystując w tym celu drewniane skrzynki na owoce. Z pewnością przyciągnie to uwagę konsumentów, inspirując ich dodatkowo do zakupu.
„Prognozujemy, że to dopiero początek mody na cydr. Wzrost wiedzy o jego naturalnym pochodzeniu w połączeniu ze smakiem przełoży się na jeszcze większą popularność i intensyfikację zysków z jego sprzedaży. To kategoria o ogromnym potencjale, której najważniejszymi czynnikami wzrostu są: naturalność, lekkość, smak, nowoczesność i lokalność, czyli wszystkie cechy Cydru Lubelskiego” - dodaje Zuzanna Krzystosiak, Brand Manager w Grupie Ambra S.A.
Cydr Lubelski Jabłko Suszone na Miodzie to naturalny i lekko musujący napój o zawartości jedynie 4,5% alk. Można go podawać w temperaturze pokojowej, schłodzić lub delikatnie podgrzać z dodatkiem np. przypraw korzennych, serwując z plastrem pomarańczy i goździkami. Dostępny jest w sprzedaży od grudnia br. w pojemnościach: litrowej butelce z praktycznym zakręcanym zamknięciem oraz poręcznej pojemności 330 ml z kapslem typu twist-off.
W wielu sklepach spożywczych, tych tradycyjnych jak i w sieciach handlowych produkty marki Cydr Lubelski będą w okresie zimowym promowane poprzez atrakcyjne materiały POS. Dodatkowo w wybranych placówkach handlowych pojawią się specjalne ekspozycje produktowe, nawiązujące do klimatu polskich sadów, wspierane przez animacje prowadzone z udziałem ambasadorek marki.
Za graficzną stronę produktu odpowiada agencja reklamowa Brandy Design. Aktywności trade marketingowe połączone są z kampanią reklamową w prasie handlowej oraz komunikacją public relations, prowadzoną przez agencję Kuźnia PR. Rozwija się również profil marki - facebook/CydrLubelski, za który odpowiada agencja Treenity.