Shop Doctor

VAT 2014: jak zredukować do minimum koszt aktualizacji oprogramowania

Wtorek, 17 grudnia 2013
1 stycznia 2014 wchodzi w życie zmieniona ustawa o VAT. Nowe przepisy wymuszają na przedsiębiorcach aktualizacje użytkowanego oprogramowania. Sage, producent i dostawca rozwiązań, wskazuje sposób ograniczenia do minimum kosztu aktualizacji systemów.
 
Czy w związku z wprowadzeniem nowych przepisów każdy przedsiębiorca musi kupować nowe oprogramowanie?

Nie! Wystarczy skorzystać z rodzaju „ubezpieczenia”, jakim jest usługa abonamentu oferowana przez dostawcę systemu. Abonament trwa przez okres jednego roku, i w jego ramach przedsiębiorstwo ma gwarancję uzyskania m.in. darmowych aktualizacji użytkowanych systemów. Nawet jeśli firma aktualizuje system tylko raz w roku, koszt abonamentu stanowi ok. 25 – 35% ceny licencji, czyli zakupu nowej wersji oprogramowania. Tymczasem praktyka wskazuje, że w ciągu roku warto aktualizować systemy częściej niż tylko raz. Od stycznia zaczną obowiązywać nowe przepisy, ale przecież wiosną 2014 spodziewamy się wprowadzenia nowelizacji w ordynacji podatkowej. Równolegle zapowiadane są dalsze zmiany prawne w ramach adaptacji przepisów polskich do regulacji obowiązujących w Unii Europejskiej. Dziś jeszcze nie wiemy, jak będzie się zmieniało prawo w przyszłym roku.

„Jesienią tego roku, Sage jako pierwsza w Polsce firma udostępniła swoim klientom oprogramowanie zgodne z nową ustawą o VAT: System Symfonia 2014. Nowe wersje były gotowe już w listopadzie. Ponieważ zdecydowana większość podatników użytkujących oprogramowanie zmuszona będzie dokonać ich aktualizacji, najlepszą kosztowo opcją jest skorzystanie z abonamentu – Symfopakietu (w przypadku Systemu Symfonia). W ten sposób, jeszcze przed końcem roku można przygotować się do zmian, kilkukrotnie redukując koszty oprogramowania. Dodatkową korzyścią abonamentu jest ubezpieczenie się od przyszłych zmian w przepisach, które dziś trudno przewidzieć” – podkreśla Katarzyna Kaganiec, Dyrektor Działu Zarządzania Produktami w Sage.

Przełom roku to moment, w którym z reguły implementowane są najważniejsze zmiany prawne. Grudzień jest zatem najlepszym czasem na wykupienie abonamentu, ponieważ w jego ramach można nie tylko zaktualizować system na rok 2014, ale można będzie jeszcze zdążyć przygotować się do zmian w roku 2015, Sage stara się wcześniej wypuszczać na rynek nowe wersje oprogramowania. Jeśli więc będzie potrzeba aktualizacji systemów w grudniu przyszłego roku, nowe wersje będzie można otrzymać za darmo w ramach abonamentu kupionego obecnie.

Współpraca ze sprawdzonym dostawcą
Redukcja kosztu aktualizacji poprzez abonament możliwa jest jedynie przy współpracy ze sprawdzonym dostawcą oprogramowania. W Sage na bieżąco monitorowany jest proces legislacyjny i na podstawie zbieranych w ten sposób informacji przygotowywane są niezbędne aktualizacje. Dzięki temu nowe wersje systemów są gotowe do zainstalowania, zanim nowe przepisy wchodzą w życie. „Skoro przedsiębiorcy i tak zmuszeni są aktualizować oprogramowanie, zawsze zachęcamy, by myśleli o przygotowaniu się do zmian i redukcji kosztów przed ‘godziną 0’ i by nie odkładali instalacji na ostatni moment” – dodaje Katarzyna Kaganiec, Sage.

Kto może korzystać z abonamentu?
Z usług abonamentu może skorzystać firma, która użytkuje aktualną (ostatnią) wersję systemu. Jeżeli użytkowana jest wersja starsza, w pierwszej kolejności należy ją zaktualizować do wersji będącej w bieżącej sprzedaży i dopiero po tym wykupić abonament. Warto podkreślić, że obok darmowych aktualizacji, w abonamencie – zależnie od jego typu – mogą być dostępne także inne usługi, jak np. dostęp do infolinii, pakiet godzin do wykorzystania na konsultacje ze specjalistami lub pierwszeństwo w realizacji zamówionych usług.

Szczegółowy opis usług abonamentowych dla Systemu Symfonia dostępny jest pod adresem: http://www.symfonia.pl/system-symfonia/abonament .

tagi: Sage , oprogramowanie ,