Nieskategoryzowane

„Bądź widoczny nie bądź duchem"

Wtorek, 18 grudnia 2007
W dniach w dniach 24 i 26 października, z inicjatywy zakładów mięsnych Prime Food sp. z o.o. oraz Poldanor S.A. w szkołach podstawowych, gimnazjum i przedszkolach w gminie Przechlewo przeprowadzono kampanię edukacyjną, zachęcającą do noszenia elementów odblaskowych. Komendant Policji w Przechlewie Mirosław Czarnecki, przeprowadził instruktaż wśród dzieci i młodzieży dotyczący podstawowych zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wójt Gminy Przechlewo Andrzej Żmuda-Trzebiatowski podkreślał - „Wzrasta widoczność - wzrasta bezpieczeństwo".

Dynamicznemu rozwojowi rynku motoryzacyjnego, rosnącej liczbie samochodów i motocykli, towarzyszy coraz powszechniejsza troska o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Na szczególną uwagę wśród uczestników ruchu drogowego zasługują piesi, zwłaszcza  Ci najmłodsi. Według statystyk, właśnie dzieci są w grupie wysokiego ryzyka związanego  z niebezpieczeństwami na drodze. W 2006 roku odnotowano w Polsce 15 837 wypadków z udziałem osób pieszych - w 36% wypadków uczestniczyły także dzieci. W celu poprawy bezpieczeństwa na drodze podejmowane są liczne inicjatywy, organizowane akcje społeczne, by z informacjami, jak dbać o bezpieczeństwo na drodze, dotrzeć do jak najszerszego grona dzieci. Jedną z najnowszych inicjatyw jest kampania „Bądź bezpieczny, nie bądź duchem" - której organizatorami są zakłady mięsne Prime Food sp. z o. o. wraz z Poldanor S.A. Patronat nad akcją objęły Komenda Policji w Przechlewie oraz Urząd Gminy w Przechlewie.

Główną atrakcją kampanii było wręczenie dzieciom i młodzieży ufundowanych przez Prime Food sp. z o.o. i Poldanor S.A. odblasków w kształcie ducha, z wyraźnym napisem „Bądź widoczny nie bądź duchem". „Duszki", łatwo można przykleić do kurtki, plecaka, roweru lub wózka dziecięcego.

tagi: prime food, ,