Pierwsza kawa rozpuszczalna typu Crema w postaci pudru - Jacobs Velvet o bogatym smaku i z delikatną pianką - pojawiła się na rynku w 2007 roku. Utworzyła nowy segment kaw rozpuszczalnych, zapoczątkowany przez firmę Mondelez Polska (wcześniej Kraft Foods Polska), lidera rynku kawy w Polsce1.
Crema jest najszybciej rosnącym segmentem rozpuszczalnych kaw markowych w Polsce. Jego sprzedaż rozwija się bardzo dynamicznie, odnotowując dwucyfrowe wzrosty z roku na rok. Niemalże co piąta złotówka wydawana na kawę rozpuszczalną, jest przeznaczana na zakup kawy
z segmentu Crema***.
Od września br. do segmentu kaw rozpuszczalnych typu Crema dołączyła Jacobs CREMA GOLD. Nowa propozycja marki stanowi 100% mieszankę starannie dobranych kaw o harmonijnym smaku oraz charakterystycznej, subtelnej i naturalnej kawowej piance. To nowy wariant kawy Jacobs Cronat Gold - lidera kaw rozpuszczalnych premium w Polsce4. Kawa jest dostępna
w dwóch wielkościach opakowań - 100 g i 200 g, w sugerowanej cenie detalicznej równej cenie Jacobs Cronat Gold, odpowiednio ok. 17 zł i 27 zł.* Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, 22,4% udziału wartościowego w kategorii kawy, Cała Polska, Sierpień 2012 - Lipiec 2013
** segment kaw typu Crema obejmuje marki: Jacobs Velvet, Maxwell House Delikatny, Nescafe Sensazione Creme, Douwe Egberts Silk, Nescafe Gold Crema, Tchibo Gold Selection Crema; pozostałe segmenty: kawa liofilizowana, kawa aglomeryzowana, inne kawy w postaci pudru
*** Mondelez Polska za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, 19,1% udziału wartościowego w segmencie kawy rozpuszczalnej, Cała Polska, Sierpień 2012 – Lipiec 2013