Firma Carlsberg Polska w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2007 roku sprzedała 3,3 mln hl piwa - o 425 tys. hl więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, co oznacza wzrost sprzedaży o 15 proc.
Udziały rynkowe Carlsberg Polska wzrosły o 0,6 proc. do poziomu 14,6% w 2007 roku (według danych AC Nielsen).
Znakomicie rośnie sprzedaż marki Carlsberg: 33 proc. wzrost sprzedaży w kwietniu, w konsekwencji śmiałych zmian wizualizacji marki, wprowadzenia innowacyjnego opakowania i szeroko zakrojonej, wielokanałowej kampanii marketingowej. Marka osiągnęła w tym czasie pozycję lidera w sektorze międzynarodowych piw Premium.
Odnotowano silny wzrost Harnasia - największej marki w portfelu Carlsberg Polska: sprzedano o 107 tysięcy hl więcej tego piwa niż w roku ubiegłym (wzrost o 16 proc.). Innowacyjna kampania promocyjna („Dobry Harnaś milion piw rozdaje”) okazała się motorem wzrostu w sezonie letnim.
Stabilnie rośnie Okocim Mocne: wzrost sprzedaży o 14 proc. w porównaniu do roku ubiegłego, stabilny (ok. 10 proc.) udział w segmencie piw mocnych.
Sprzedaż w 2007 roku - komentarz
„Podsumowanie pierwszych ośmiu miesięcy roku 2007 wypada dla Carlsberg Polska bardzo korzystnie. Zadowolenie budzi zarówno znaczny wzrostu sprzedaży, jak i systematyczne zwiększanie udziałów rynkowych firmy. Ta sytuacja jest wynikiem znaczących inwestycji w nowe rozwiązania produktowe, produkcyjne, a także związane z systemem sprzedaży. Najistotniejszą zmianą w tym zakresie było wprowadzenie innowacyjnego systemu zarządzania sprzedażą i dystrybucji ECOD, projektu o niespotykanej dotąd skali nie tylko w branży piwnej, ale także na całym polskim rynku FMCG, umożliwiającego wymianę danych pomiędzy firmą i jej partnerami handlowymi (450 podmiotów uczestniczących w wymianie) na terenie całego kraju.
Doskonałe przyjęcie przez rynek wprowadzonego w marcu tego roku nowego opakowania marki Carlsberg, jest jednym z naszych największych sukcesów w tym okresie w sferze produktowej. Charakterystyczne dla nowej butelki rozwiązania - oryginalna stylistyka i poręczny kapsel typu twist-off - największe atuty nowego opakowania, mogą w naszej ocenie zapewnić marce stałą pozycję lidera w segmencie międzynarodowych piw Premium.
Rok 2007 był dla nas do tej pory także rokiem wielkich przedsięwzięć w sferze działań marketingowych, przygotowywanych zgodnie z nową koncepcją marketingową Carlsberg Polska. W ramach tych działań pojawiła się np. odważna i bardzo skuteczna, kampania reklamowa „Dobry Harnaś, ale zbój”, także niezwykła, największa dotąd w historii naszych marek akcja sponsoringowa finału wielkich, międzynarodowych regat 100 największych żaglowców świata - „The Tall Ships’ Races 2007”, na których obecnych było ponad 2 miliony osób, czy wreszcie oryginalna promocja konsumencka „Dobry Harnaś milion piw rozdaje”.
Wierzę, że te i wiele innych inwestycji i podjętych w tym roku przez naszą firmę działań, pozwoliło nam stworzyć solidne podstawy do dalszego wzrostu sprzedaży i zwiększenia udziału rynkowych firmy.” – powiedział Marcin Piróg, Prezes Zarządu Carlsberg Polska.
tagi: carlsberg polska , wyniki winansowe ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...