Firma Carlsberg Polska w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2007 roku sprzedała 3,3 mln hl piwa - o 425 tys. hl więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, co oznacza wzrost sprzedaży o 15 proc.
Udziały rynkowe Carlsberg Polska wzrosły o 0,6 proc. do poziomu 14,6% w 2007 roku (według danych AC Nielsen).
Znakomicie rośnie sprzedaż marki Carlsberg: 33 proc. wzrost sprzedaży w kwietniu, w konsekwencji śmiałych zmian wizualizacji marki, wprowadzenia innowacyjnego opakowania i szeroko zakrojonej, wielokanałowej kampanii marketingowej. Marka osiągnęła w tym czasie pozycję lidera w sektorze międzynarodowych piw Premium.
Odnotowano silny wzrost Harnasia - największej marki w portfelu Carlsberg Polska: sprzedano o 107 tysięcy hl więcej tego piwa niż w roku ubiegłym (wzrost o 16 proc.). Innowacyjna kampania promocyjna („Dobry Harnaś milion piw rozdaje”) okazała się motorem wzrostu w sezonie letnim.
Stabilnie rośnie Okocim Mocne: wzrost sprzedaży o 14 proc. w porównaniu do roku ubiegłego, stabilny (ok. 10 proc.) udział w segmencie piw mocnych.
Sprzedaż w 2007 roku - komentarz
„Podsumowanie pierwszych ośmiu miesięcy roku 2007 wypada dla Carlsberg Polska bardzo korzystnie. Zadowolenie budzi zarówno znaczny wzrostu sprzedaży, jak i systematyczne zwiększanie udziałów rynkowych firmy. Ta sytuacja jest wynikiem znaczących inwestycji w nowe rozwiązania produktowe, produkcyjne, a także związane z systemem sprzedaży. Najistotniejszą zmianą w tym zakresie było wprowadzenie innowacyjnego systemu zarządzania sprzedażą i dystrybucji ECOD, projektu o niespotykanej dotąd skali nie tylko w branży piwnej, ale także na całym polskim rynku FMCG, umożliwiającego wymianę danych pomiędzy firmą i jej partnerami handlowymi (450 podmiotów uczestniczących w wymianie) na terenie całego kraju.
Doskonałe przyjęcie przez rynek wprowadzonego w marcu tego roku nowego opakowania marki Carlsberg, jest jednym z naszych największych sukcesów w tym okresie w sferze produktowej. Charakterystyczne dla nowej butelki rozwiązania - oryginalna stylistyka i poręczny kapsel typu twist-off - największe atuty nowego opakowania, mogą w naszej ocenie zapewnić marce stałą pozycję lidera w segmencie międzynarodowych piw Premium.
Rok 2007 był dla nas do tej pory także rokiem wielkich przedsięwzięć w sferze działań marketingowych, przygotowywanych zgodnie z nową koncepcją marketingową Carlsberg Polska. W ramach tych działań pojawiła się np. odważna i bardzo skuteczna, kampania reklamowa „Dobry Harnaś, ale zbój”, także niezwykła, największa dotąd w historii naszych marek akcja sponsoringowa finału wielkich, międzynarodowych regat 100 największych żaglowców świata - „The Tall Ships’ Races 2007”, na których obecnych było ponad 2 miliony osób, czy wreszcie oryginalna promocja konsumencka „Dobry Harnaś milion piw rozdaje”.
Wierzę, że te i wiele innych inwestycji i podjętych w tym roku przez naszą firmę działań, pozwoliło nam stworzyć solidne podstawy do dalszego wzrostu sprzedaży i zwiększenia udziału rynkowych firmy.” – powiedział Marcin Piróg, Prezes Zarządu Carlsberg Polska.
tagi: carlsberg polska , wyniki winansowe ,
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex...
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Na wysokich cłach stracą obie strony...
Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...