Marketing

KiK: strategię tworzymy w oparciu o potrzeby klientów

Poniedziałek, 13 maja 2019
Z każdym miesiącem możemy zaobserwować konsekwentne realizowanie strategii rozwoju marki KiK, przejawiające się w otwieraniu kolejnych sklepów. Tylko w kwietniu zostało uruchomionych 5 nowych lokalizacji – wśród nich ósmy sklep w Warszawie i długo wyczekiwany przez klientów, pierwszy sklep w Szczecinie. Te działania pozwoliły przekroczyć sieci liczbę 270 sklepów. Do końca roku KiK planuje w Polsce otworzyć ich jeszcze co najmniej 40, a w najbliższych latach osiągnąć wynik około 650 sklepów.
Aktualna sytuacja gospodarcza w Polsce sprzyja rozwojowi sieci detalicznych – konsumenci wydają więcej pieniędzy na zakup towarów i usług. Jednak jest to także swego rodzaju wyzwanie – wyróżnić się na tle konkurencji i działać tak, by klienci wybierali właśnie nas. KiK deklaruje, że obrana strategia rozwoju, cechująca się intensywną ekspansją w Polsce, wynika przede wszystkim z chęci odpowiadania na potrzeby klientów.

– W kwietniu lista sklepów KiK powiększyła się o kolejne lokalizacje. Szczególnie cieszy nas otworzenie ósmego sklepu w stolicy, który jest także pierwszym w Warszawie sklepem wielkopowierzchniowym KiK (ma blisko 850 mkw.). Aktualnie jesteśmy na etapie intensywnej ekspansji, ale nie oznacza to, że pojawiamy się wszędzie i za wszelką cenę. Wybór danej lokalizacji każdorazowo jest poprzedzany dokładną analizą, szczególnie wtedy, gdy rozważamy otworzenie kolejnego sklepu KiK w danym mieście. Na bieżąco monitorujemy też opinie naszych klientów i staramy się odpowiedzieć na ich potrzeby. Otworzenie sklepu w miejscu, o które od dawna byliśmy pytani daje podwójną satysfakcję. Mieliśmy okazję ją odczuć właśnie w kwietniu, otwierając długo wyczekiwany przez klientów KiK w Szczecinie – mówi Marcin Ostrowski, expansion manager sieci sklepów KiK.

Poza ósmym sklepem w Warszawie i pierwszym sklepem w Szczecinie, marka KiK w kwietniu otworzyła także sklepy w: Sokółce, Przemyślu i Aleksandrowie Łódzkim. Odbyły się również reopeningi, czyli ponowne otwarcia funkcjonujących sklepów w odświeżonej formie. Miały one miejsce w Starogardzie Gdańskim, Giżycku i Żorach.



tagi: KiK, potrzeby klientów, marketing,