Handel

  • Panattoni ruszy z kolejną realizacją dla branży retail. W Szczecinie powstanie centrum dystrybucyjne o powierzchni ok. 54 500 m kw., w którym zatrudnienie znajdzie nawet 500 osób. Inwestycja przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Outstanding. Czytaj więcej »

  • Klienci sklepów Carrefour Polska z początkiem lutego br. zyskali dostęp do nowych, rozbudowanych stref z asortymentem Party i karnawałowym. Zupełnie nowy imprezowy koncept handlowy, który oferuje ponad 1000 produktów z kategorii non-food, działa już w 7 hipermarketach Carrefour w Polsce, a w najbliższych miesiącach pojawi się w kolejnych 10 lokalizacjach. To kolejne po OUTLECIE... Czytaj więcej »

  • Rynek handlowy w Polsce w dalszym ciągu rośnie - w 2023 r. zasoby powiększyły się o ponad 560 000 m², co oznacza 14% wzrost w porównaniu z 2022 r. i 8% w skali pięcioletniej średniej. Główne trendy pozostały bez zmian a nową podaż zdominowały parki handlowe. Z łączną powierzchnią na poziomie 2,9 miliona m² odpowiadają one za 17% całkowitych zasobów handlowych. Eksperci... Czytaj więcej »

  • Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi uzyskać stabilizację na wysokim poziomie, a także zmierzyć się z rosnącą inflacją, wymagającą sytuacją geopolityczną oraz kryzysem gospodarczym. Wspomniane... Czytaj więcej »

  • Od wejścia Polski do Unii Europejskiej eksport artykułów rolno-spożywczych wzrósł o 450%, a udział sektora spożywczego w ogólnym eksporcie zwiększył się z 8,6% do 13,3%. Wyprzedzamy tym średnią unijną, która wynosi 10%[1]. W 2022 roku Polska była siódmym eksporterem mięsa na świecie z udziałem 5,3%. Wartość eksportu branży mięsnej wzrosła w przeciągu 4 lat o ponad... Czytaj więcej »

  • Grupa Muszkieterów, która odpowiada za rozwój supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, przedłużyła umowę najmu GLP Poznań I Logistics Centre na kolejną dekadę. Czytaj więcej »

  • Marka MARTINI wspólnie z Małgosią Mintą na początku roku wytypowała kilka światowych trendów, które w 2024 roku mają szansę podbić Polskę. Zmiany w sposobie spędzania czasu i podróżowania, ale też na talerzu i w kieliszku. Co czeka nas w najbliższym czasie? Czytaj więcej »

  • Wydawać by się mogło, że wysoka inflacja, z którą od dawna mierzą się konsumenci sprawi, że będą oni wybierać najbardziej przystępne cenowo alkohole. Tak się jednak nie stało i to właśnie segment alkoholi premium i ultrapremium rośnie najszybciej. Dotyczy zarówno wysokoprocentowych trunków jak wódka czy whisky, ale także wina oraz piwa. Dane Nielsen pokazują, że pijemy... Czytaj więcej »

  • Skłodowscy Sp. z o.o., producent wysokiej jakości mrożonych burgerów wołowych, stawia przed sobą ambitne cele, a część z nich zamierza zrealizować jeszcze w tym roku. Nowe inwestycje, konsekwentnie wypełniana i rozbudowywana strategia zrównoważonego rozwoju oraz zwiększanie udziału produktów marki na rynku polskim i wybranych rynkach europejskich stanowią kamień milowy w... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sfinalizował w 2023 roku sprzedaż dwunastu parków przemysłowych w całej Polsce. Łączna wartość transakcji to około 500 000 000 euro. Czytaj więcej »

  • Ostatnie lata nie były łatwe dla sektora logistycznego. Firmy uczestniczące w łańcuchu dostaw mocno odczuły okres pandemii, niepokoje geopolityczne w Europie i Azji, wzrosty cen surowców energetycznych oraz inflację i recesję. Chcąc zwiększyć odporność i stabilność biznesu, wiele przedsiębiorstw inwestuje w innowacje technologiczne, które wzmocnią łańcuch dostaw oraz... Czytaj więcej »

  • Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w 2023 r. w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I półroczu, a kolejne 275 tys. mkw. GLA w II półroczu 2023 r. Dzięki tym inwestycjom całkowita... Czytaj więcej »

  • Panattoni zmierza po trzeci milion metrów kwadratowych na Śląsku. Deweloper rozwija się między innymi w Rudzie Śląskiej, gdzie wynajął już 200 000 m kw. Firma ruszyła z kolejną realizacją - trzeciego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska II, który w całości zostanie zajęty przez Konimpex. Czytaj więcej »

  • Wg badań Kantar, aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® InPost jako formę dostawy, a 83% jako formę wysyłki. Ponadto 81% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą paczki – otrzymał aż 98% wskazań i najbardziej znaną firmą dostaw do automatów... Czytaj więcej »

  • Handel tradycyjny w ostatnim czasie wraca do wyników sprzed pandemii – w galeriach handlowych sukcesywnie rośnie odwiedzalność i obroty, a sytuacja najemców, po szczególnie ciężkich latach 2021–2022, znacznie się poprawia. – Lokale w galeriach są wypełnione, wynajęte. Popyt na rynku wydaje się stabilny i zdrowy – mówi Maciej Kotowski z JLL. Jak wskazuje, w tym roku na... Czytaj więcej »

  • The Bridge to najwyższy budynek, jaki jest obecnie budowany w Polsce. Jego konstrukcja osiągnęła już imponującą liczbę 40 pięter biurowych i 160 m wysokości. W tym momencie trwa budowa kondygnacji technicznych, z którymi wieżowiec będzie mierzył aż 174 m. Inwestycja Ghelamco będzie jednym z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku biurowców w Europie... Czytaj więcej »

  • Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest restauracja Ermitaż, która na mapie Krakowa funkcjonuje od 1996 roku. O obrazie gastronomii w latach 90., wyzwaniach związanych z prowadzeniem lokalu... Czytaj więcej »

  • W postpandemicznej, ogarniętej chaosem geopolitycznym rzeczywistości, w której szaleje inflacja, a ceny energii zmieniają się zbyt dynamicznie, postawienie na rozwiązania stabilne, trwałe, bezpieczne i przy tym opłacalne jest na wagę złota. Rynek zielonej energii, który oferuje pokaźny portfel rozwiązań i modeli sprzedażowych dla biznesów o różnej skali, może przynieść... Czytaj więcej »

  • Hochland na Expo Sweet 2024

    Poniedziałek, 15 stycznia 2024

    Największe w Polsce targi branży cukierniczej i lodziarskiej – Expo Sweet – zaczną się w tym roku 25 lutego i potrwają 4 dni. Kolejny już raz nie zabraknie na nich stoiska Hochland Professional, na którym promowane będą specjały przygotowane z wykorzystaniem produktów dostępnych w ofercie Food Service Hochland Professional. Czytaj więcej »

  • Udany rok dla kraftów z PINTY

    Piątek, 12 stycznia 2024

    Rzemieślniczy Browar PINTA warzy coraz więcej piwa. W 2023 roku osiągnął najlepszy wynik w swojej historii. Czytaj więcej »

  • Poziom drożyzny w sklepach w I kw. br. będą wyznaczały głównie działania nowego rządu i reakcje producentów na bieżącą sytuację, w tym wzrost płacy minimalnej. Koszty codziennych zakupów będą też oczywiście zależne od cen surowców, energii, ropy i gazu. Jeżeli nic nie wstrząśnie rynkiem i inflacja utrzyma trend spadkowy, to żywność i napoje powinny zdrożeć średnio... Czytaj więcej »

  • Trendy w e-commerce 2024

    Piątek, 12 stycznia 2024

    W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem sztucznej inteligencji – takie wnioski płyną na podstawie analizy danych Salesforce zebranych na podstawie analizy aktywności cyfrowej ponad 1,5 miliarda kupujących. Ciekawym trendem jest również znacząco... Czytaj więcej »

  • Platforma targowa chce wzmocnić swoje wpływy na rynkach zagranicznych, skupiając blisko 900 międzynarodowych firm z ponad 60 krajów. Znaczący wzrost dotyczy azjatyckich przedsiębiorstw – z Chin i Hongkongu, Tajlandii, Korei Południowej czy Tajwanu. Czytaj więcej »

  • Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest restauracja Lizawka z Poznania, która podbija podniebienia Gości już od 50 lat. O wyjątkowości dań z dziczyzny, współczesnych problemach w... Czytaj więcej »

  • Sieć Dino otworzyła w 2023 r. 250 nowych sklepów

    Poniedziałek, 08 stycznia 2024

    „DINO POLSKA” S.A. otworzyła w 2023 r. 250 nowych sklepów. Na koniec 2023 r. sieć liczyła 2406 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 947,9 tys. mkw. wobec 847,8 tys. mkw. rok temu. Czytaj więcej »

  • Sadownicy walczą z rosnącymi kosztami

    Środa, 27 grudnia 2023

    Zbiory jabłek w 2023 roku okazały się rekordowo niskie, nie tylko w Polsce, ale w całej UE. Dzięki temu sadownikom udawało się uzyskiwać relatywnie wysokie ceny i podreperować kondycję, którą nadszarpnęły rosnące koszty produkcji. Przed branżą w dalszym ciągu szereg wyzwań związanych z rosnącymi kosztami pracy, paliw czy środków ochrony roślin. Odpowiedzią ma być... Czytaj więcej »

  • Piotr Biela dołączył do Grupy BLIX, obejmując stanowisko Business Development Managera. Wcześniej był związany z siecią SPAR i Intermarché. W Grupie BLIX przede wszystkim ma doprowadzić do wzrostu liczby klientów aplikacji zakupowych oraz wesprzeć ich. Jak sam zapowiada, zamierza jeszcze bardziej zwiększyć już 60-proc. udział firmy w rynku e-gazetek w Polsce. W najbliższym... Czytaj więcej »

  • Rynek franczyzowy w Polsce

    Piątek, 15 grudnia 2023

    Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. Rozwoju Franczyzy i Komunikacji Korporacyjnej Intermarché i Bricomarché. Czytaj więcej »

  • Młodzi nie garną się do handlu, tym bardziej spożywczego. Czy nie wpłynie to także na możliwości rozwojowe sieci franczyzowych? Czytaj więcej »

  • Miłośnicy ochrony środowiska mogą w końcu odetchnąć z ulgą. Już niebawem, bo od 1 lipca 2024 r. zostanie wdrożona w życie tzw. „dyrektywa plastikowa”. W sklepach nie będzie można już kupować wielu jednorazowych wyrobów z tworzyw sztucznych takich jak plastikowych sztućców czy słomek. Jednocześnie, planowane zmiany obejmują wprowadzenie opłat za korzystanie z produktów... Czytaj więcej »

więcej artykułów