Przewodnik po produktach

Wiosenna odnowa

Poniedziałek, 16 kwietnia 2012 HURT & DETAL Nr 4 (74) / 2012
Piękna skóra, zdrowe paznokcie, jędrne ciało i odbudowane włosy! To wiosenny plan regeneracyjny prawie każdej kobiety i wielu mężczyzn. Po długiej i mroźnej zimie chcemy wyglądać świeżo. Przypominamy polskim Kupcom, że na kosmetykach można zarobić!

Wiosna to idealny moment na gruntowne porządki w mieszkaniu, szafie, ale także na półce z kosmetykami. Szczególnie uważnie muszą się tym zająć detaliści, aby zapewnić klientom odpowiedni wybór kosmetyków pielęgnacyjnych.

Zdrowa cera

Poszarzała, zmęczona i wysuszona zimą skóra potrzebuje na wiosnę energii i nawilżenia. Zdajemy sobie sprawę, że w dobie internetu – łatwiej znaleźć atrakcyjne oferty zabiegów kosmetycznych, które pomogą zarówno kobietom, jak i mężczyznom odzyskać witalność. Jednak co znaczą pojedyncze zabiegi wobec codziennej domowej pielęgnacji? Większość chcących zregenerować skórę po zimie wybiera w sklepach profesjonalne kosmetyki. Tylko regularne stosowanie tego typu produktów może przynieść oczekiwane efekty.

Właśnie wiosna jest momentem, kiedy możemy odpowiednio przygotować się na nadejście lata – coraz cieplejszych i słonecznych dni.

Klienci z roku na rok chętniej inwestują w dobrej jakości kosmetyki pielęgnacyjne, zwłaszcza do twarzy.

Kremy do twarzy dla kobiet używa ponad 82% respondentek. Natomiast stosowanie kremów do twarzy dla mężczyzn deklaruje niecałe 27% badanych (badanie TGI MillwardBrown SMG/KRC styczeń-grudzień 2011).

Jak pokazują badania kobiety częściej używają kremów pielęgnacyjnych, chociaż należy pamiętać, że mężczyźni biorą przykład z pań, i w miarę możliwości sklepu należy zostawić trochę miejsca na kosmetyki dla mężczyzn – zwłaszcza kremy pielęgnacyjne. Wśród marek kremów do twarzy używanych najczęściej przez Polki są: Nivea Creme, Avon, Ziaja, Nivea Soft, Soraya, Garnier, AA, Nivea Visage czy Dr Irena Eris. Jeżeli chodzi o marki kremów do twarzy dla mężczyzn, to Polacy najczęściej używają Nivea for men – ponad 53% badanych. Dalsze miejsca w badaniu zajęły marki Adidas, AA-men, Oriflame, L’Oreal, Dr Irena Eris i inne.

Jędrna skóra

Na wiosnę skóra powinna nabrać zdrowego kolorytu i przede wszystkim jędrności. Przed nami lato – czas kiedy będziemy pokazywać niektóre części ciała szczególnie narażone na ryzyko wystąpienia pomarańczowej skórki. Głównie tego typu problem dotyka kobiet.

Oprócz zwiększenia aktywności fizycznej, kobiety inwestują w różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne oraz na co dzień używają specjalnych balsamów, które wspomagają proces ujędrniania skóry. Z pewnością na wiosnę w każdym sklepie wzrosną zyski ze sprzedaży peelingów i balsamów antycellulitowych.

Nie zapominajmy także o balsamach i mleczkach nawilżających, wygładzających i regenerujących – gdyż tego właśnie potrzebuje skóra po zimie.

W badaniu preferencji konsumenckich najwięcej kobiet (41,80%) deklarowało używanie mleczek i balsamów do ciała codziennie. Jakie marki balsamów i mleczek do ciała warto mieć w sklepie? Z pewnością nie może zabraknąć kosmetyków pielęgnacyjnych: Dove, Ziaja, Nivea czy Garnier. Warto pamiętać także o kosmetykach pielęgnacyjnych Soraya, Dr Irena Eris, Eveline czy Bielenda. W badaniu respondentki wybierały także markę AA, Cztery Pory Roku, Lirene, Eva Natura, Barwa.

Jeżeli chodzi o żele pod prysznic to również na wiosnę warto uzupełnić sklepowe półki o nowe świeże zapachy – kojarzące się z łąką, latem i słońcem. Dobierając asortyment warto zwracać uwagę na żele wzbogacone nawilżającymi olejkami.

W badaniu TGI wśród trzech najczęściej wybieranych marek żeli pod prysznic były Palmolive, Nivea i Adidas. Ale warto też pamiętać o: Dove, Luksja, Fa, Ziaja, Soraya, Joanna, Dr Irena Eris, Eva Natura.

Lśniące włosy

Zdrowe i dobrze wyglądające włosy to jeden z atutów urody. Aby wiosną włosy lśniły i nabrały objętości zapewniamy im głębokie nawilżenie i intensywną regenerację po zimie. Pożądany efekt osiągnąć można nie tylko spędzając długie godziny u fryzjera, ale pielęgnując włosy i skórę głowy każdego dnia w warunkach domowych. Taką drogę wybierają coraz częściej kobiety i mężczyźni. Dzieje się tak głównie ze względu na szeroką ofertę rynkową produktów do pielęgnacji włosów.

Wśród szamponów, jak pokazują badania TGI, na pierwszym miejscu jest marka Head & Shoulders, chociaż ma niewielką przewagę nad Timotei, Palmolive czy Schauma.

Szampon i odżywka do podstawa w utrzymaniu higieny skóry głowy i włosów. Odpowiednio dobrany spełnia wymagane oczekiwania. Jednak w regeneracji po zimie nie wystarczą tylko podstawowe kosmetyki. Warto pamiętać, że na wiosnę klientki chętnie kupują różnego rodzaju maski czy olejki do włosów.

Wiosenne rewolucje w sklepach czas zacząć! Wśród kosmetyków pamiętajmy o odpowiednich kremach do twarzy, balsamach ujędrniających i regenerujących szamponach. Wśród marek warto – w miarę możliwości – zapewnić klientom szeroki wybór cenowy.

Monika Dawiec

tagi: kosmetyki , pielegnacja ,