„Od dwóch lat polski rynek piwa już się nie rozwija. To powoduje, że walka o konsumenta staje się coraz trudniejsza. Dziś konsumenci potrzebują nowości, które spełnią ich zmieniające się potrzeby. Z uwagi na ilość i zakres marketingowych aktywności, najbliższe lata mogą być przełomowe dla Grupy Żywiec i naszych silnych marek. Dlatego potrzebujemy osoby o wyróżniającym się podejściu i wieloletnim doświadczeniu w marketingu zdobytym na silnie konkurencyjnych rynkach" - mówi Xavier Belison, Prezes Zarządu Grupy Żywiec.
Małgorzata Lubelska przez ostatnie 17 lat zajmowała kluczowe stanowiska w działach marketingu polskich i międzynarodowych struktur Pepsi Co. Jako Dyrektor Marketingu Frito Layna Europę Środkową (1999 r. -2006 r.) opracowała i wdrożyła strategię komunikacji Lay's, dzięki której marka została liderem swojego segmentu z udziałami rynkowymi i rozpoznawalnością 3-krotnie wyższą od wicelidera, a Cheetos zostały najpopularniejszą marką w swojej grupie docelowej. Nadzorowane przez nią kampanie nagradzano licznymi nagrodami Effie i Kreatura. Odpowiadała również za program zintegrowania działów marketingu po przejęciu firmy Star Foods, obejmujący m.in. opracowanie strategii zarządzania połączonym portfelem marek, komunikację, strategie cenowe produktów. Dzięki temu spółka po fuzjach umocniła swoją pozycję lidera o 3 punkty procentowe, uzyskując ponad 4-krotnie wyższy udział rynkowy w stosunku do najbliższego konkurenta, przy znaczącej redukcji kosztów.
Na stanowisku Dyrektora Marketingu Pepsi Co. International na obszar Rosji i WNP (2006 r.-2009 r.) Małgorzata Lubelska była odpowiedzialna m.in. zbudowanie silnego portfela marek Frito Lay oraz opracowala i wdrozyla strategie marketingowa, która przyniosła firmie podwojenie obrotów oraz umocnienie pozycji lidera o kolejne 5 punktów proc. Dzięki temu spółka była najszybciej rozwijającą się spośród oddziałów Pepsi Co. na swiecie, a także najszybciej rosnąca firma spożywcza w Rosji. Wzrost ten osiągnięty został poprzez nowa strategie komunikacyjna marki Lay's, która podbiła serca Rosjan a także cały szereg nowych smaków, opracowanych specjalnie na rynek rosyjski. Kolejnym sukcesem było zbudowanie nowej lokalnej marki Hrus-team, która w ciągu 3 trzech lat stała się liderem bardzo konkurencyjnego segmentu, m.in. dzięki unikalnej kampanii reklamowej.
Od 2009 r. Lubelska była Dyrektorem Marketingu w firmie Lebedyansky - największego producenta soków oraz napojów owocowych w Rosji należącego do Pepsi Co. W ciągu ostatnich dwóch lat, opracowała i wdrożyła nową strategię dla portfela marek, stworzyła nowe kampanie reklamowe dla wszystkich wspieranych brandów, wprowadziła na rynek unikalne dla Rosji oraz dla PepsiCo opakowanie Elopak Slim Curve dla marki Tonus a także wdrożyła korporacyjny system zarządzania projektami. Po dwuletnim okresie załamania i stagnacji w pierwszym kwartale 2011 r. firma Lebedyansky odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży, zwiększyła udział w rynku w stosunku do najblizszego konkurenta przy zwiększonej rentowności portfela. Efektem pracy jest także profesjonalny zespół marketingu, doskonale spełniający najwyższe standardy korporacyjne.
Małgorzata Lubelska jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego, Szkoły Głównej Handlowej oraz University of Minnesota (MBA). Stanowisko Dyrektora Marketingu jedynej firmy piwowarskiej notowanej na GPW obejmie 1 sierpnia br. Do tego czasu nadzór nad realizacją przyjętej strategii marketingowej będzie sprawował Xavier Belison, Prezes Zarządu Grupy Żywiec.
„Grupa Żywiec przez ostatnie lata konsekwentnie systematyzowała swoje struktury organizacyjno-sprzedażowe. Dziś mamy potencjał, który pozwala nam na poprawę naszej pozycji na rynku. Bardzo się cieszę, że Małgorzata zdecydowała się wesprzeć nas swoim wieloletnim doświadczeniem" - dodaje Belison.
(M.D)
tagi: grupa zywiec ,
ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej...
W 2023 roku GK Gobarto wypracowała ponad 182 mln zł zysku...
Polacy myślą o gospodarce z coraz większym optymizmem, choć...
Ich postulatom towarzyszy jednak szereg mitów...
Prawie 1/3 inwestycji jest finansowana leasingiem...
Według danych udostępnionych przez ZUS, na koniec 2023 roku...
Autorzy raportu, podsumowując zebrane dane, biją na alarm...
Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych...