Złote Innowacje

Innovation Day 2025 – najnowsze trendy, technologie i rozwój

Wtorek, 28 października 2025 Autor: Katarzyna Kwaśna,
28 października 2025 roku w warszawskim Teatrze Kamienica odbyła się siódma już edycja konferencji Innovation Day – w tym roku przebiegła ona pod hasłem „AI-Poweed Impact”. Tegoroczne wydarzenie obfitowało w eksperckie wypowiedzi autorytetów i praktyków, debatujących na temat przyszłości sektora FMCG, retail oraz marketingu, a także opakowań, powstających z pomocą sztucznej inteligencji.

Innovation Day 2025 – przyszłość pod znakiem AI

Konferencja rozpoczęła się wystąpieniami eksperckimi, podczas których specjaliści debatowali na takie tematy, jak współczesne trendy konsumenckie czy innowacje w sektorze FMCG. Pierwszym ze specjalistów, którzy zabrali głos podczas wydarzenia, był Lech C. Król –Chief Technology Officer w Molecular Worldwide. Opowiadał on o języku komunikacji z modelami AI za pomocą promptów. 

Następnie wypowiedzi udzieliły specjalistki z agencji badawczej NielsenIQ – Karolina Flaht-Soroka oraz Anna Rutkowska – które poruszyły temat trendów napędzających komercyjny sukces.

Kolejną prezentację wygłosił analityk CMR Marek Zachalski, rozważając kondycję wybranych kategorii zdrowej żywności i żywności funkcjonalnej. Temat innowacji w branży FMCG, a także współczesnych oczekiwań konsumentów poruszył Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Zarządzający w YouGov CP Poland. Pierwszą część konferencji zakończyło wystąpienie Kariny Ostatek z SIG, która opowiedziała o przyszłości opakowań, tworzonych zgodnie z nowoczesnymi trendami.

Panele dyskusyjne z udziałem specjalistów i praktyków

Tuż po przerwie kawowej rozpoczęła się część panelowa, w czasie której specjaliści i praktycy podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat zagadnień oscylujących wokół sztucznej inteligencji oraz jej wpływu na branżę FMCG. Moderatorem pierwszego panelu, traktującego o nowych technologiach i AI w sektorze FMCG i retail, był dziennikarz Wojciech Szeląg, a swoimi eksperckimi przemyśleniami w tym temacie podzielili się Marietta Stefaniak, Wiceprezeska Zarządu CEDROB FOODS; Mateusz Szajdak, Senior Manager w PwC Polska; Robert Ogór, Prezes Zarządu AMBRA; Robert Okoński, Dyrektor ds. Komercji, Członek Zarządu MAGO; oraz Marcin Hydzik, Prezes Zarządu Związku Polskich Przetwórców Mleka.
 
Kolejny panel poświęcono wykorzystaniu sztucznej inteligencji w praktyce – zarówno w codziennej pracy detalisty, jak i w budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów. Rozmowę prowadził Dyrektor ds. Nowych Technologii w MAGO Maciej Czapiewski, a w dyskusji udział wzięli liczni specjaliści w swojej branży: Karolina Rostkowska, Key Account Manager, Central Eastern Europe Display, Samsung Electronics; Piotr Sobczak, Prezes Zarządu Solution SCA S.A.; Grzegorz Pilszyk, Dyrektor działu ds. klientów kluczowych, Polskie ePłatności, część Grupy Nexi; oraz Wojciech Słowański, Dyrektor ds. Rozwoju, Grupa PSB Handel S.A.

„Opakowania przyszłości – Zrównoważony rozwój i personalizacja napędzana przez nowe technologie i AI” był tematem kolejnego panelu, który poprowadził dziennikarz Wojciech Szeląg. Swoje spostrzeżenia o zmieniającej się roli opakowań i ich wyglądzie w przyszłości zaprezentowali Karina Ostatek, Senior Marketing Manager, SIG; prof. dr hab. inż. Ewelina Jamróz, Uniwersytet Rolniczy i Ekonomiczny w Krakowie; Joanna Leoniewska-Gogola, Partner Associate, liderka zespołu Circular Economy w Deloitte Central Europe oraz Mateusz Piech, Aurelius Academy founder/IT Mine CEO.

Tematem kolejnego panelu były zmiany w strategiach handlowych i marketingowych wynikające z zastosowania nowoczesnych technologii oraz sztucznej inteligencji. Specjalistami, którzy wzięli udział w dyskusji prowadzonej przez Wojciecha Szeląga, byli Andrzej Wierzchoń, Head of e-Commerce Department, OCEANIC; dr hab. Arkadiusz Kawa, profesor uczelni, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu; Jan Kisielewski, Brand & Innovation Director, Żabka Polska; Adam Newton, Head of AI & Data Transformation w grupie spółek DANONE; oraz Janusz Naklicki, Chief Strategy Officer, Synerise S.A.

Część panelową zakończyła debata na temat sklepów przyszłości, czyli wpływu nowoczesnych technologii oraz AI na ich kształt w kolejnych latach. Moderatorem – i tym razem – był dziennikarz Wojciech Szeląg, a swojej eksperckiej opinii udzielili Magdalena Kula, Menadżerka Projektów Strategicznych w Grupie Eurocash; Marek Dziedzicki, Założyciel i Członek Zarządu POSideo; Łukasz Miczek, CEO PERFECT DATA; Jarosław Sokolnicki, Co-Founder & CEO, 4Enlight.

Organizatorem wydarzenia Innovation Day jest firma Fischer Trading Group – wydawca magazynów branżowych Hurt & Detal i Food from Poland oraz portali wiadomoscispozywcze.pl i hurtidetal.pl.

Partnerami były firmy SIG, MAGO, POSideo, a także MAXPOL oraz Polish SuperFruits. Partnerami merytorycznymi zostały instytuty badawcze CMR, NielsenIQ oraz YouGov. Partnerami medialnymi konferencji Innovation Day 2025 były portal wiadomoscispozywcze.pl oraz kanał SpozywczaTV. 

W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 przedstawicieli branży FMCG i retail. Spotkanie stanowiło również przestrzeń do wymiany doświadczeń i inspiracji – zarówno podczas oficjalnych wystąpień, jak i nieformalnych rozmów kuluarowych.
 

foto: mat. redakcji
 

tagi: innovation day , złote innowacje ,