Handel

EuroShop 2023 – jakie nowości zaprezentowali polscy wystawcy?

Środa, 19 kwietnia 2023 Autor: Tomasz Pańczyk, HURT & DETAL Nr 04/206. Kwieceń 2023
Od 26 lutego do 2 marca br. w Düsseldorfie odbywały się największe na świecie – międzynarodowe targi retailu EuroShop 2023. Na powierzchni ponad 103 000 mkw. swoje rozwiązania i produkty skierowane dla handlu zaprezentowało ponad 1 830 wystawców z 55 krajów świata. Tegoroczną edycję targów odwiedziło ponad 81 tys. przedstawicieli branży z pięciu kontynentów. Targi podzielone były na tematyczne sektory (hale), jak Event Marketing, Retail Marketing, Retail Technology, Oświetlenie, Wyposażenie sklepów, Projektowanie sklepów, Visual Merchandising, Wyposażenie HoReCa, Chłodnictwo i Zarządzanie Energią.
Podczas trwania targów EuroShop oprócz przyszłościowych rozwiązań i produktów prezentowanych na stoiskach wystawienniczych, na specjalnie przygotowanych scenach, (w tym Retail Technology Stage, Connected Retail Stage, Store Design Stage oraz Expo & Event Stage), prezentowane były pasjonujące wykłady i wystąpienia na temat aktualnych trendów i zmian w handlu detalicznym, a także przykłady najlepszych praktyk obejmujących takie wątki, jak sklepy autonomiczne, doświadczenie klienta i zrównoważony rozwój w wyposażaniu sklepów.

2.JPG

1.JPG

3.JPG

Wśród wystawców odnotowaliśmy obecność 63 firm z Polski a wśród nich m.in. Modern Expo, Mago, IGLOO, ABM, JBG-2, Rabugino.

Trzeba przyznać, że szczególną uwagę zwiedzających przykuwały bardzo okazałe i nowoczesne stoiska krajowych shopfitterów – Modern Expo i Mago.

Stoisko firmy Modern Expo zlokalizowane w hali 11 przyciągało roślinnym wystrojem i hasłem „SPRING IS COMING”. Aby dostać się do wnętrza, trzeba było dokonać wcześniejszej rejestracji. Nastepnie wyznaczeni doradcy Modern Expo wprowadzali gości w świat nowoczesnego retailu. Dlaczego taka forma? Otóż firma stawia na spotkania z nieprzypadkowymi zwiedzającymi, takimi którym zależy na poznaniu nowoczesnych rozwiązań i produktów. A zainteresowanie stoiskiem i ofertą było naprawdę duże. Stoisko Modern Expo odwiedziło ponad 3 tys. zwiedzających. Jakie nowoczesne rozwiązania dla retailu mogli zobaczyć zwiedzający?

Najbardziej popularnym był z pewnością nowoczesny – automatyczny sklep Conveniq, który oprócz produktów spożywczych wyposażony był dodatkowo w ekspres do kawy. Jak zapewniali przedstawiciele Modern Expo – to jest przyszłość handlu detalicznego w formacie convenience.

Firma zaprezentowała również nowoczesne i ekologiczne przyścienne witryny chłodnicze Cooles wyprodukowane zgodne z aktualnymi trendami rynkowymi i wymogami UE w zakresie oszczędności energetycznej (klasa energetyczna A). Co ciekawe, urządzenie to zostało wyposażone w panel elektroniczny, który na bieżąco wskazywał oszczędności w zużyciu energii, przeliczając na EURO.

Były też nowoczesne witryny sklepowe, kasy, regały, systemy półkowe, czy terminale paczkowe Loko różnego przeznaczenia. Firma zaprezentowała też dwa autorskie systemy informatyczne: „Modex” – do samodzielnego projektowania przestrzeni handlowej i „Suppa” – do zarządzania pracą sklepów detalicznych.

4.JPG

W hali nr 10 zlokalizowane było stoisko firmy MAGO.

Na powierzchni około 700 mkw. firma zaprezentowała 70 rozwiązań, a wśród nich aż 11 premierowych produktów. Stoisko było zaprojektowane w formie nowoczesnego miasta, którego centralnym punktem było industrialne drzewo - ekosystem rozwiązań technologicznych.

5.JPG

6.jpg

Z rozwiązań, które przyciągały najwięcej uwagi zwiedzających, były to: najnowsza wersja inteligentego wózka CLEVER, sklep autonomiczny, magazyn automatyczny i witryna samoobsługowa.

Zwiedzający chętnie oglądali również linie kas tradycyjnych, hybrydowych i samoobsługowych dedykowane do różnych formatów sklepów. Nie zabrakło też tradycyjnych produktów MAGO jak np. regał MAGO ONE, który można dostosowywać do ekspozycji do różnych grup asortymentowych.

7.JPG

Stoisko firmy IGLOO zlokalizowane było w hali 15. To tam właśnie firma prezentowała nową kolekcję wyposażenia chłodniczego przeznaczoną do sklepów każdego rodzaju, czyli od tych najmniejszych do największych. Hasłem przewodnim prezentowanych rozwiązań chłodniczych firmy Igloo było „Save Energy”, czyli oszczędności energetyczne.

8.JPG

Na targach EuroShop firma IGLOO zaprezentowała swój nowy regał King Inverter, który oparty jest na sprężarce inwerterowej. Zapewnia to posiadaczom takiego właśnie rozwiązania oszczędności w zużyciu energii elektrycznej na poziomie nawet 70%! Firma przedstawiła ponadto nową rodzinę regałów Variant, przeznaczoną do każdej wielkości sklepów i również charakteryzującą się wysoką oszczędnością energii elektrycznej. Jak zapewniają przedstawiciele firmy Igloo – Variant, to rodzina regałów, która posiada 168 różnych modeli w zakresie kombinacji i wymiarów.

9.JPG

Kolejnymi zaprezentowanymi rozwiązaniami firmy IGLOO były kompleksowe i nowoczesne linie cukiernicze Pastella i Firtella.

MultiEnergy – to również propozycja firmy IGLOO na targach EuroShop. A jest to system, którego głównym elementem jest urządzenie inwerterowe, zarządzające systemem energii chłodniczej, cieplnej, jak również klimatyzacją, rekuperacją, czy wentylacją.

Tomasz Pańczyk
Redaktor Naczelny



tagi: EuroShop , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,